تلاش شهرداری شیراز برای اتمام سریع موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در شلمچه

قائم‌ مقام شهردار شیراز در آیین عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: شهرداری شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این پروژه را به اتمام می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش فرج‌زاده در آغاز عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اظهار کرد: از دیرباز و به ویژه سال‌های اولیه جنگ تحمیلی، قرابت و نزدیکی بین شیرازی‌ها و خوزستانی‌ها تقویت و ارتباط نزدیکی و حسنه‌ای بین این دو شهر برقرار شد.

وی افزود: یاد و خاطره دفاع مقدس بین شیرازی‌ها و مسئولان این کلان‌شهر همواره وجود داشته است.

قائم‌مقام شهردار شیراز ادامه داد: با اهتمام شورای اسلامی شهر شیراز، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی موکب احمد بن موسی (ع) هستیم، مکانی که در خدمت‌رسانی به زوار اربعین طی سال‌های اخیر برپاشده بود.

فرج‌زاده خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که وزارت کشور هرساله انجام می‌دهد، شهرداری شیراز به‌عنوان معین در مرز شلمچه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز پس از مصوبه شورای اسلامی شهر، با تمام قوا کار را آغاز کرده و یکی از بهترین مشاورین و پیمانکاران را به اجرای این پروژه اختصاص داده است که نشان از جدیت شهرداری در این‌باره دارد.

قائم مقام شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: شهرداری شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این پروژه را به اتمام می‌رساند و انتظار می‌رود که مقامات استان خوزستان همراهی لازم در اجرای این پروژه را با شهرداری شیراز داشته باشند.

فرج‌زاده با تصریح اینکه شهرداری شیراز امروز یکی از پرتوان‌ترین شهرداری‌ها در حوزه عمران در سطح کشور است، گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۴۵۵ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: اگرچه انتقال اعتبارات عمرانی به خارج از شهر کار دشواری است، اما شورا و شهرداری شیراز تلاش کرده‌اند تا این پروژه به ثمر برسد.

ساخت موکب دائمی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در مرز شلمچه

غلامرضا غلامی معاون شهردار شیراز در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در مرز شلمچه اظهار کرد: ساخت این موکب دائمی بر اساس مصوبه شورای ششم کلان‌شهر شیراز اجرایی می‌شود.

وی در این آئین با تصریح بر این نکته که ارزش مردم‌داری قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، افزود: مردم‌داری مهم‌تر از مسئولیت است؛ ساخت این موکب دائمی بر اساس مصوبه شورای ششم کلان‌شهر شیراز اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این موکب با شش سوله در رویکردها و کاربری‌های متفاوت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

غلامی اظهار کرد: این موکب موجب بهره‌مندی در برگزاری اردوهای راهیان نور می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد اروند در این خصوص منعقد شده است، تأکید کرد: موارد و ضوابط قانونی در اجرای این پروژه رعایت و از سویی دیگر انتظار همراهی مسئولان استان خوزستان داریم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این موکب یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات شود، چراکه موکب احمد بن موسی (ع) یک موکب خاص است که در کنار خدمات فرهنگی و مذهبی، خدمات شهری نیز را ارائه می‌دهد.

کد خبر 710716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.