استقبال باشکوه مردم شهیدپرور چادگان از کاروان اهالی بهشت

تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام امروز با استقبال باشکوه مردم شهیدپرور شهرستان چادگان همراه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، امروز _شنبه هجدهم آذر_ حال و هوای چادگان بهشتی شده بود و مردم به میهمانی لاله‌ها دعوت شده بودند؛ مسافران کاروان بهشت امروز این شهر را با حضور خود عطرآگین کردند.

مردم از دقایقی قبل از ساعت ۱۵ در میدان معلم به استقبال از شهدا آمده بودند؛ در لابه‌لای جمعیت از تمامی اقشار با هر فکر و عقیده‌ای، از هر جناحی دیده می‌شد.

از هر نسلی، از مادران و خانواده‌های شهدا گرفته تا جوانان دهه هشتادی، همه آمده بودند؛ مادران به همراه فرزان خردسال خود آمده و به انتظار کاروان بهشت ایستاده بودند.

دانش‌آموزان برنامه‌هایی چون سرود و دکلمه‌خوانی داشتند و نوجوانی دبیرستانی که دکلمه‌خوانی می‌کرد و می‌گفت: «ای شهدا حوالی شما دلدادگی معنای دیگری دارد».

آری همه مردم به عشق شهدا به خیابان و به استقبال قهرمانان وطن آمده بودند، تریلر حامل شهدا که نزدیک‌تر شد، تمام مردم به سمت شهدای عزیز شتافتند، دختران نوجوان با شاخه‌های گل از آنان استقبال کردند و مسافران بهشت را تا میدان الله همراهی کردند.

کودکان خردسال دهه نودی شوق آن داشتند که به نزدیکی تابوت شهدا بروند و آنان را در آغوش بگیرند، مردم چفیه، تسبیح و وسایل خود را با شهدا متبرک می‌کردند؛ روی تابوت شهدا پر از دلنوشته‌های گوناگون شده بود، از کسی که آرزوی شفاعت از شهدا داشت تا مادری کهنسال که آرزوی کربلا داشت.

در کنار تابوت شهدا، دانش‌آموزان دبستان سردار شهید سیدمحمود جواد موسوی به دکلمه خوانی و اجرای سرود برای حضرت فاطمه زهرا (س) و خادمان شهدا از دلاوری شهدا روایت و از مادران شهیدی که سال‌ها چشم انتظار فرزندشان ماندند، روایت کردند.

مردم شهیدپرور شهرستان چادگان در کنار پیکر پاک این شهدا از مستکبران جهان به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام انزجار و حمایت خود از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی در سخنرانی کوتاه از مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان چادگان به دلیل استقبال بی‌نظیرشان از کاروان شهدای گمنام تشکر کرد.

مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند

حجت‌اله همتیار در حاشیه مراسم استقبال مردم شهرستان چادگان از کاروان اهالی بهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاید مؤلفه‌های قدرت کشورهای دیگر مؤلفه‌های مادی مثل جمعیت، سرزمین، تعداد نیروی جوان و صنعت آن کشور باشد، اما مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند.

وی افزود: با توجه به برنامه صورت گرفته در چادگان، امروز میزبان پیکر مطهر هشت شهید گمنام در شهرستان چادگان هستیم که در شهرستان و روستاهای گشنیزجان، فراموشجان، اورگان، حجتآباد، انالوجه و علی عرب تشییع می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چادگان گفت: یکی از شهدای گمنام امروز بعد از تشییع در شهر زیارتی رزوه به سمت روستاهای فراموشجان، گشنیزجان و اورگان حرکت می‌کند و دو شهید دیگر بعد از اجرای مراسم در چادگان به روستاهای علی عرب و انالوجه و معروف‌آباد می‌روند.

همتیار در ادامه گفت: مسئولیت این کاروان با لشکر امام حسین (ع) است که همراه یک گروه ۶۰ نفری یک برنامه تبیینی به وسیله تلویزیون شهری دارند.

کد خبر 710700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.