هدف‌گذاری اوقاف برای برقراری مراسم قرآنی در تمام بقاع متبرکه

رئیس سازمان اوقاف گفت: باید در تمامی بقاع متبرکه کشور محافل انس و تلاوت قرآن برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی امروز _شنبه هجدهم آذر _ در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم با تقدیر از مردم شریف، فهیم و قرآن دوست خراسان شمالی اظهار کرد: دو هزار بقعه برای برگزاری جلسات قرآنی در بخش‌های مختلف از جمله حفظ قرآن، ترتیل، اذان و معارف اسلامی اختصاص یافت.

وی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای برگزاری مسابقات قرآنی نوجوانان و جوانان در خراسان شمالی خبر داد و افزود: هر اندازه سرمایه گذاری برای کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر شود، ریشه‌های قرآن در کشور مستحکم‌تر می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، خاطر نشان کرد: مدارس و محافل و مساجد می‌توانند در این مسیر قدم بردارند و باید در تمام بقاع متبرکه کرسی‌های تلاوت برگزار و برقرار باشد.

وی افزود: در وهله نخست دو هزار بقعه تعیین شده تا در بخش‌های مختلف این اقدامات انجام شود.

حجت الاسلام خاموشی ضمن تاکید بر لزوم عمل به قرآن برای رسیدن به رستگاری ابدی، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، باید عمل قرآنی داشت و اگر اقتصاد اسلامی در جامعه متجلی و بر پایه قرآن شکل بگیرد باعث می‌شود تا همچون تقابل با استکبار، پرچم استقامت و عزت در عرصه اقتصادی نیز برافراشته شود.

کد خبر 710682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.