کشف ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی منازل شهرستان رشت با هشت فقره سرقت و کشف ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: همکاری همه جانبه و به موقع مردم با مجموعه انتظامی از جمله عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم است و پلیس با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تأمین امنیت تلاش می‌کند.

وی افزود: در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از منازل سطح شهرستان رشت طی ماه‌های اخیر، بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از بررسی صحنه‌های وقوع جرم و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، رد یک باند پنج فقره سارقان در این پرونده‌ها به دست آمد، افزود: با اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت‌های انجام شده، این افراد شناسایی و دستگیر و دو دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ آنها توقیف شد.

ملکی از اعتراف این افراد به هشت فقره سرقت از منازل در شهرستان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: از سارقان ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی از قبیل یک کیلو و ۸۰۰ گرم زیورآلات از جنس طلا و نقره، هفت عدد ساعت، یک دستگاه دوربین، پنج عدد ادکلن، ۲۰۰ میلیون ریال لباس و ۱۲۱ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری کشف شد و سارقان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سو استفاده سارقان دانست و گفت: نقش شهروندان در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

کد خبر 710657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.