اعضای هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی منصوب شدند

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری مرکزی گفت: اعضای هیات بازرسی انتخابات استان منصوب شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، محمدجواد معصومی، اظهارکرد: در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مأمور اجرای قانون و مسئول حسن جریان انتخابات است که در این خصوص می‌تواند افرادی برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام کند.

وی ادامه داد: هیأت بازرسی انتخابات در سه سطح هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، هیأت بازرسی انتخابات استان و هیأت بازرسی انتخابات شهرستان تشکیل شده و به استناد ماده ۲۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی و آئین نامه انتخابات مجلس، موظف به نظارت، بازرسی و کنترل حسن جریان همه فرآیندهای اجرایی انتخابات است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری مرکزی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه هیأت بازرسی انتخابات، دریافت اخبار شکایات و تخلفات است که علاوه بر هیأت بازرسی انتخابات استان، هیأت شهرستان‌ها نیز فعال هستند.

وی اضافه کرد: هر شعبه یک بازرس، برای هر پانزده شعبه یک سربازرس و برای هر یکصد شعبه یک بازرس ویژه پیش بینی شده که مسئولیت نظارت، بازرسی و کنترل جریان و فرآیند انتخابات را بر عهده دارند.

با معرفی استاندار و حکم رئیس هیأت مرکزی انتخابات، محمدجواد معصومی به عنوان رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مرکزی، علیرضا ملک جانی دبیر هیأت بازرسی انتخابات و علیرضا امانی، علی صفری و مجتبی داودآبادی نیز به عنوان عضو هیأت بازرسی انتخابات استان مرکزی منصوب شدند.

کد خبر 710654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.