نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر اراک

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر ، از موضوعاتی است که شهرداری با جدیت آن را مورد توجه و در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، حمید حیدری اظهارکرد: نظارت عمومی و احساس تکلیف مردم نسبت به شهر به عنوان یک عامل مهم، موجب پیشگیری از هرگونه سو استفاده در ساخت و سازها می‌شود.

وی افزود: عوامل واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری به طور شبانه روزی و مستمر و به صورت محسوس و نامحسوس به منظور مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر گشت‌زنی کرده و از هرگونه تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک تصریح کرد: ساخت و سازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می‌شود بلکه چهره شهر، مبلمان شهری و روند شهرسازی را با مشکل روبرو می‌سازد و مهم‌تر از آن از نظر فنی به دلیل عدم استحکام بنا و ساخت غیراصولی، جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: برای انجام هرگونه ساخت و ساز چه در حریم و چه محدوده شهری، باید همه پایبند مقررات باشند.

حیدری خاطر نشان کرد: نظارت عمومی و احساس تکلیف مردم نسبت به شهر به عنوان یک عامل مهم، موجب پیشگیری از هرگونه سو استفاده در ساخت و سازها می‌شود.

افزایش ۸۰ درصدی اقدامات پیشگیرانه از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراک

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اراک هم در این باره گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات یپشگیرانه از ساخت و سازهای غیرمجاز ۸۰ درصد افزایش داشته است.

احسان صالحی اظهارکرد: این مهم همراه با نظارت‌های انجام شده، کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر اراک را به دنبال داشته است.

وی از صاحبان املاک خواست قبل از انجام هرگونه اقدام عمرانی و عملیات ساخت و ساز، به شهرداری مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کنند، در غیر این صورت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اراک تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساخت و ساز باید از شهرداری پروانه اخذ کنند در غیر این صورت اگر فردی یا مالکی اقدام به ساخت ساز غیر مجاز کند شهرداری به طور جدی و قاطع بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

کد خبر 710647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نا شناس IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    امید وارم‌که ما مورین نظارت بر ساخت وساز شهرداری خودرا در مقابل چیزی نبازند
  • ح IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام مشگلات اصلی اراک الان الودکی سمی عبور خودروهای عبوری از شهر عبور قطار از محدوده مسکونی و کشاورزی ورودی وخروجیهای نامناسب کره‌های ترافیکی نبود امکانات رفاهی تفریحی ورزشی درمانی آموزشی در کل شهر وروستا نمایشکاه و بازار روزهای نامناسب تعریً خیابان‌ها و اتصال منطقی وسریع اونا بهم نزدیک شدن مکان‌ها شهری روستایی با توسعه راه‌ها نور نامناسب معابر پارکها درشب نبود کند رو در جاهای مورد نیاز نبود جراغ چشمک زن در مکان‌ها مورد نیاز و خیلی موارد دیکه که برلی شهر جوان اراک نیاز هست
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    به نام خدا.سلام . آیه قرآن می‌فرماید هرکس یک نفررا از مرگ نجات دهدگویا کل بشریت را نجات داده .دولت ایران با کم دادن حقوق به کارگروکارگران بازنشسته به دنبال حرص ونابودی قشر کارگر است مرکز پژوهش های مجلس چطورمیگه تورم کم شده در حالی که من 2سال است خانه برای اجاره کردن پیدانمیکنم.
  • ابراهیم IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جلو گیری از ساخ تو سازهای غیر مجاز یک کا ر پسنديده ای است به شرط اینکه مجوز هم داده شود متاسفانه در سال‌های گذشته با بی توجهی مسئولین آن زمان در شهر اراک ودر مرکز شهر ودر حریم کمربندی شمالی حتی جاده هم ساخته شده ومقصر اصلی خود شهرداری میباشد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    بزرگترین عامل ساخت و ساز های غیر مجاز خود شهرداری ها هستند فقط برای انداختن مردم در ماده صد وگرفتن هزینه از آنها