کلاهبرداری با فروش بلیت لحظه آخری

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی تور لحظه آخری در یکی از وبگاه‌های واسطه‌گر از شهروندی کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از وبگاه‌های واسطه‌گر به بهانه ثبت‌نام در تور هوایی لحظه آخری، مبلغ ۹۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس مشخص شد مالباخته بدون بررسی دقیق آگهی و ارائه شماره کارت بانکی و دیگر مشخصات حساب خود به کلاهبردار علاوه بر اینکه هیچ خدماتی دریافت نکرده، بلکه از حساب بانکی او نیز برداشت غیرمجاز انجام شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه متهم پس از برداشت وجه از حساب شهروند اقدام به حذف آگهی خود کرده است، خاطرنشان کرد: در نهایت با انجام اقدامات تخصصی، فرد کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از وبگاه‌های متفرقه و فاقد مجوز خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات در وبگاه‌های واسطه‌گر با عناوین بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری و تورهای گردشگری سریع و ارزان منتشر می‌شود که لازم است شهروندان تا حد امکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

کد خبر 710639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.