ساخت ۶۴۰۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

مصطفی بیک‌مداح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان در حال ساخت است.

وی افزود: به‌طور کلی این طرح در سطح استان با ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز به سمت ویلایی‌سازی رفته است و فقط در شهرهای زاهدان، سراوان و کنارک به صورت طبقاتی اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مجتمع مسکونی در شهرستان سراوان احداث می‌شود، ادامه داد: ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در این شهرستان در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر نیز در حال ساخت است.

بیک‌مداح یادآور شد: ۵۴۰ واحد نیز در شهرستان سیب سوران و ۵۳۰ واحد از ۶۰۰ واحدی که قرار است در کنارک ساخته شود در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: مجتمع ۷۲۳ واحدی زاهدان که شامل ۱۱ بلوک بوده و دو بلوک هفت طبقه‌ای، پنج بلوک ۱۲ طبقه‌ای و چهار بلوک ۹ طبقه‌ای نیز در این مجتمع در حال اجرا است، با روش قالب تونلی به سرعت در حال ساخت است و با توجه به اینکه در طول ۶ روز سقف و دیوار بتنی ۸۰۰ متر مربع زیربنای این واحدها به صورت یکپارچه اجرا می‌شود، تفاوت چشمگیری با سرعت کار در روش‌های سنتی ساخت مسکن دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این تکنولوژی اشتغالزایی خوبی را ایجاد کرده، چرا که مهارت جدیدی را وارد صنعت ساخت و ساز استان کرده است.

بیک‌مداح خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و در صورت تأمین اعتبار، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ واحد از پروژه‌های مسکن شهری شهرستان زاهدان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 710636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.