مدارس پایگاه‌های خوبی برای ارتقای امنیت محله‌محور هستند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مدارس پایگاه‌های خوب و مطمئنی برای ارتقاء امنیت محله محور در کرمانشاه محسوب می‌شوند و امید است از این پس با مشارکت گسترده معلمان و دانش‌آموزان شاهد افزایش احساس امنیت میان مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه سردار مهدی حاجیان بعدازظهر امروز _شنبه هیجدهم آذر_ در همایش امنیت محله محور که با حضور مدیرکل، رؤسا و مسئولان آموزش و پرورش استان در تالار برق کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز مهمترین مطالبه مردم برقراری نظم و امنیت است، امنیتی که به خوبی احساس شود و به این سادگی‌ها نتوان آن را خدشه دار کرد.

وی ادامه داد: در راستای پاسخ به همین مطالبات مردم، طرح امنیت محله محور مدت‌ها است در کرمانشاه آغاز شده است و تلاش می‌شود مشارکت اقشار مختلف مردم برای شرکت در این طرح که سود حاصل از آن به خود آن‌ها بازمی‌گردد جلب شود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تصریح کرد: در این میان مدارس پایگاه‌های بسیار خوب و مطمئنی برای ارتقا امنیت محله محور به شمار می‌روند و امید می‌رود با مشارکت گسترده‌تر مدیران، معلمان و دانش آموزان شاهد امنیتی پایدارتر و احساس کردن آن میان مردم باشیم.

حاجیان همچنین بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اقدامات فرهنگی دانست و گفت: هم پلیس و هم آموزش و پرورش دو نهاد فرهنگی به شمار می‌روند که در کنار یکدیگر می‌توانند از بروز بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه پلیس ۲ رویکرد سلبی و ایجابی دارد، گفت: در حوزه سلبی طی ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده و مأموران انتظامی با اقتدار خود توانسته‌اند جلوی رشد برخی آسیب‌ها از جمله سرقت و توزیع مواد مخدر را گرفته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر را نیز جمع‌آوری کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در حوزه ایجابی هم پلیس به عنوان تکیه گاه مردم با همراهی آنها و دیگر دستگاه‌ها به دنبال شناسایی کانون‌های جرم است و با اقدامات پیشگیرانه از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

حاجیان ادامه داد: اعتقاد دارم راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، انجام اقدامات فرهنگی است بنابراین باید همه متولیان امر با برنامه‌ریزی درست و مدون در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در کرمانشاه، گفت: اگر برنامه‌های فرهنگی مناسبی نتوانیم در مناطق حاشیه‌ای اجرا کنیم آسیب آن را هم خواهیم دید.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان و با بیان اینکه پلیس برای اجرای هرچه بهتر طرح امنیت محله محور به وجود فرهنگیان فرهیخته کرمانشاه و دانش آموزان نیاز دارد، گفت: با اجرای مطلوب این طرح شاهد افزایش فرهنگ قانون مداری، رعایت بیشتر حقوق شهروندی و در مقابل کاهش آمار مجرمان استان خواهیم بود.

کد خبر 710635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.