ورود سامانه بارشی به استان خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به عبور موج ضعیف بارشی از شمال خوزستان از صبح فردا، گفت: از اوایل وقت چهارشنبه تا پنج‌شنبه هفته جای احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای، بارش برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ در استان به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _شنبه هجدهم آذر_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه شنبه جوی نسبتاً پایدار در اغلب نقاط استان خواهیم داشت و پدیده غالب در این ایام مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی و همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی استان خواهد بود.

وی افزود: طی امروز تا اوایل وقت فردا عبور موج ضعیف بارشی بر روی استان سبب رگبارهای پراکنده و احتمال رعد و برق و وزش باد متوسط در بخش‌هایی از شمال استان خواهد شد، همچنین وزش بادها در مناطق جنوب غربی، غربی و مرکزی در برخی ساعات متوسط پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اوایل وقت چهارشنبه الی پنج‌شنبه هفته جای احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای، بارش برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ در استان به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات پیش بینی می‌شود

سبزه‌زاری تصریح کرد: با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تأخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود تمهیدات لازم در جهت پیشگیری و جلوگیری از حوادث احتمالی از جمله عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد انجام شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته آبادان با ۲۹.۴ و ایذه با ۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده علاوه بر آن حداکثر دمای اهواز به ۲۷.۴ و حداقل به ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 710626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.