رهایی ۲ محکوم به اعدام در گلستان به احترام ایام فاطمیه

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دو خانواده اهل سنت گلستان که عزیزانشان در دو ماجرای متفاوت به قتل رسیده بودند، قاتلان را پای چوبه دار و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از از روابط‌عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: در یکی از این پرونده‌ها، محکوم به قصاص مرد ۵۹ ساله‌ای است که سال ۱۳۹۴ در پی مشاجره خانوادگی، سبب مرگ همسرش شد و پس از صدور رأی قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود.

وی افزود: فرزند ۱۸ ساله این خانواده اولیای دم بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده، از اجرای حکم قصاص پدرش، منصرف شد و رضایت داد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش «بخشایش فاطمی» به گذشت اولیای دم منجر شد، محکوم به قصاص جوانی بود که سال ۱۴۰۰ به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم، سبب مرگ دوستش شده بود که این پرونده نیز با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.

آسیابی اضافه کرد: دو طرف هر دو پرونده از ترکمن‌های اهل سنت گلستان بودند که به حرمت حضرت زهرا (س) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و به محکومان، فرصت زندگی دوباره دادند.

وی تاکید کرد: با سازش در این دو پرونده، تعداد محکومانی که از ابتدای سال جاری با گذشت اولیای دم بخشیده شده‌اند به ۱۱ نفر رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شده و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح‌یاران و ریش‌سفیدان برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می‌کنند.

کد خبر 710590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.