استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جزایر قناری رکورد زد

جزیره «ال‌هیرو» در جزایر قناری به مدت ۲۸ روز متوالی رکورد استفاده از نیروی باد و آب را برای تولید انرژی به دست آورد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کوچک‌ترین جزیره در جزایر قناری، ال‌هیرو، تنها جزیره در جهان است که ۲۸ روز متوالی تنها با استفاده از نیروی باد و آب به بقای خود ادامه است. این جزیره آتشفشانی ۱.۱ میلیون ساله با ۱۰ هزار نفر ساکن، در مسیر خودکفایی صددرصدی انرژی از طریق منابع پاک و تجدیدپذیر قرار دارد. نیروگاه هیدروالکتریک (برق-آبی) با ظرفیت نیروگاه بادی ۱۱.۵ مگاوات، منبع اصلی تولید برق در این جزیره است. بخشی از برق تولید شده در این نیروگاه، توسط پمپ‌های هیدروالکتریک برای پمپاژ آب به مخازن بالادست استفاده می‌شود تا بعداً از آن برای توربین‌های برق-آبی استفاده شود و منابع تجدیدپذیر بیشتری برای تولید برق در دسترس باشد.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جزیره قناری رکورد زد

سالمندان ساکن جزیره، خشکسالی سال ۱۹۴۸ را به یاد می‌آورند، زمانی که کشتی‌هایی که قرار بود آب را به این جزیره برسانند، به‌خاطر اینکه جزیره بسیار کوچک و خیلی دور بود این کار را انجام ندادند. از آن زمان، تصمیماتی در زمینه خودکفایی و نبود وابستگی به کمک‌های خارجی برای پایداری در این منطقه گرفته شد.

اولین بار نهم آگوست ۲۰۱۵ بود که ال‌هیرو به مدت دو ساعت فقط با استفاده از منابع تجدیدپذیر کار کرد. قبل از آن، انرژی‌های تجدیدپذیر تنها ۲.۲ درصد از تقاضای برق در ال‌هیرو را تأمین می‌کرد که دستاوردی از یک برنامه توسعه پایدار در سال ۱۹۹۶ برای تضمین سطح و کیفیت زندگی ساکنان و حفاظت از مناطق طبیعی بود. بیست‌وپنجم ژانویه ۲۰۱۸ و برای ۱۸ روز متوالی، نیروگاه ال‌هیرو توانست تمام نیاز برق جزیره را تأمین کند و جهان شاهد این قضیه بود که انرژی‌های تجدیدپذیر راه‌حلی مناسب برای مناطق دورافتاده است. هر گونه سود حاصل از استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر به سمت ایجاد سیستم‌های توزیع آب کارآمدتر، پنل‌های خورشیدی و برنامه‌های آموزشی هدایت شد.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جزیره قناری رکورد زد


ال‌هیرو یک ذخیره‌گاه زیست‌کره است

ساختمان‌های ساخته‌شده به دست بشر در ال‌هیرو به ندرت به چشم می‌خورد. در عوض، مناظر شگفت‌انگیزی از قلوه‌سنگ‌های آتشفشانی سیاه، حیات وحش، مناظر صخره‌ای و جنگل‌های سرسبز را می‌توان در هر جهت از این جزیره مشاهده کرد.

در سال ۲۰۰۰، ال‌هیرو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره و ژئوپارک جهانی یونسکو اعلام شد؛ این عنوان به مناطقی اختصاص داده می‌شود که راه‌حل‌هایی را برای هماهنگی بین حفاظت از تنوع زیستی و استفاده پایدار از آن ارائه می‌دهند.

کد خبر 710578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.