دستگیری ۳ شکارچی متخلف در ارتفاعات کرکس

مدیر منطقه حفاظت شده کرکس گفت: ماموران محیط‌بان هنگام گشت زنی در منطقه ممنوعه کرکس نطنز سه شکارچی سابقه‌دار را در ارتفاعات کرکس دستگیر کردند.

محمد بلماسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۱ صبح روز گذشته (جمعه) هنگام گشت‌زنی و کوه‌پیمایی در ارتفاعات کرکس مأموران صدای شلیک چهار گلوله را شنیدند.

وی افزود: مأموران محیط‌بان با دنبال کردن مسیر صدا موفق شدند سه شکارچی متخلف را شناسایی کنند.

مدیر منطقه حفاظت شده کرکس خاطرنشان کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق، حرکات شکارچیان غیرمجاز رصد شد که در نهایت ساعت ۱۸:۰۰ این سه نفر دستگیر شدند.

بلماسب تصریح کرد: از افراد دستگیر شده یک قبضه اسلحه برنو قاچاق، لاشه دو رأس کل وحشی، دو عدد فشنگ، یک دستگاه رنج فایندر و دوربین شکاری کشف و ضبط شد و آن‌ها برای ادامه رسیدگی به مقام قضائی تحویل داده شدند.

منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کرکس در شهرستان نطنز یکی از بهترین زیستگاه‌های طبیعی فلات مرکزی ایران است. منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کرکس در شمال استان اصفهان با ۱۱۴ هزار هکتار وسعت زیستگاه ۲۹۰ گونه گیاهی از جمله گون، درمنه، زرین گیاه و بادام کوهی و ۱۳ گونه پستاندار از قبیل گربه پالاس و وحشی، گرگ، کفتار، گراز و ۶۲ گونه پرنده بومی و مهاجر است.

کد خبر 710577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.