روزانه حدود ۴۰ هزار سفر از شهر پرند به تهران صورت می‌گیرد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰ هزار سفر از شهر پرند به تهران صورت می‌گیرد، گفت: دولت‌های گذشته اراده و تصمیم جدی برای ساخت مترو در شهرهای اقماری نداشتند، در حالی که دولت سیزدهم نشان داد برخلاف دوره‌های قبل مصمم است که متروی شهرهای اقماری را تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد آقامیری با اشاره به خطوط متروی شهرهای اقماری و اجرای آن‌ها توسط شهرداری تهران، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به ساخت خطوط متروی شهر اقماری تهران متعلق به دیروز و امروز نیست و طرح‌های آن‌ها بیشتر به گذشته‌های دور باز می‌شود.

وی افزود: اجرای این پروژه‌ها به دلیل اینکه خارج از محدوده شهر تهران قرار دارد، برعهده دولت است، طی سال‌های گذشته نیز شهرداری تهران پیش‌قدم شده بود تا با توجه به تجربه و تبحری که در ساخت و توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو دارد، اجرای پروژه‌های متروی شهرهای اقماری را برعهده بگیرد که نمونه موفق آن متروی تهران-پرند است که چند وقت پیش به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت‌های گذشته اراده و تصمیم جدی برای ساخت مترو در شهرهای اقماری نداشتند، در حالی که دولت سیزدهم نشان داد برخلاف دوره‌های قبل مصمم است که متروی شهرهای اقماری را تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند.

آقامیری اضافه کرد: در متروی پرند نیز این اتفاق افتاد و طبق توافق صورت گرفته بهره‌برداری از آن برعهده مدیریت شهری است و تا پایان سال این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به تأثیر این موضوع بر شهر تهران تصریح کرد: به‌طور قطع با تکمیل خطوط مترو و تأمین ناوگان مورد نیاز آن‌ها بخش قابل توجهی از ترددها که امروز با وسیله نقلیه شخصی انجام می‌شود کاهش پیدا می‌کند و شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در شهر تهران به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر خواهیم بود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: روزانه حدود ۴۰ هزار سفر از طریق شهر پرند به تهران صورت می‌گیرد که اگر این میزان سفر با مترو پوشش داده شود، شاهد تأثیرات آن بر شهر تهران خواهیم بود، علاوه بر این با سریع شدن تردد از شهرهای اقماری به تهران، شاهد تمرکززدایی از شهر خواهیم بود و بسیاری از خانواده‌ها محل زندگی خود را از تهران به این شهرها منتقل می‌کنند.

منبع: همشهری

کد خبر 710566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.