مختومه شدن بیش از ۴۲هزار فقره پرونده در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۴۱ درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف در کرمان منتهی به صلح و سازش شده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای قضائی استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به ۱۵۳ هزار و ۱۵۵ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است، افزود: با توجه به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف، ضرورت دارد تمام مدیران قضائی تدابیر لازم را برای اجرایی شدن این قانون در استان کرمان اتخاذ کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از راه‌اندازی مقدمات دادگاه‌های صلح در استان خبر داد و با تاکید بر ساماندهی مؤسسات داوری، میانجیگری و هیئت‌های صلح از سوی معاونت توسعه حل اختلاف گفت: با توجه به نقش داوری و میانجیگری در جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری، بایستی ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها در داوری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ۳۱ روز است

حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی، معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان نیز در تشریح عملکرد هشت ماه سال جاری شوراهای حل اختلاف استان، گفت: اگر مردم دعاوی خود را با صلح و سازش خاتمه دهند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های معاون سابق توسعه حل اختلاف و اعضا و دبیران شوراهای سراسر استان گفت: در حال حاضر ۱۲۰ قاضی به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت و هزار و ۲۸۴ نفر به عنوان اعضا و دبیران در شعب شوراهای حل اختلاف مشغول به خدمت به مردم هستند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف را ۳۱ روز اعلام کرد و با بیان اینکه ۹۲ درصد اوراق قضائی در شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شوند، افزود: در حال حاضر نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۹۹ درصد است که امیدواریم در آینده نزدیک این درصد را به بالای ۱۰۰ درصد برسانیم.

ابراهیمی افزود: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۱۷۶ فقره پرونده در شعب حل اختلاف زندان منتهی به صلح و سازش شده است و ۶۴۴ مددجو با صلح و سازش از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۹۷ صلح یار در قالب ۴۳ هیئت صلح در حال فعالیت هستند و از ابتدای سال موفق به مختومه شدن هزار و ۷۸۴ پرونده شده‌اند.

این مقام قضائی مجموع پذیرفته‌شدگان آزمون داوری را در استان کرمان ۲۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: از هفته گذشته صدور ابلاغ‌های داوری آغاز شده است و برای ۹ نفر تاکنون ابلاغ داوری صادر شده است.

کد خبر 710505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.