پروژه تونل غدیر قم ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم گفت: احداث تونل غدیر واقع در ابتدای خیابان شهیدین مشکلات زیادی به لحاظ هزینه‌ای و فنی داشت، با این وجود تاکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: احداث تونل غدیر واقع در ابتدای خیابان شهیدین مشکلات زیادی به لحاظ هزینه‌ای و فنی داشت، با این وجود اکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی هفته‌های آینده ابنیه، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت آن تکمیل خواهد شد.

وی افزود: سازه اصلی تونل شامل شمع‌ها و عرشه اواخر مرداد سال جاری به پایان رسید و عملیات تکمیلی در حال انجام است‌.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا هنگام اجرای این پروژه دسترسی به خیابان معلم و سپس بلوار پیامبر اعظم (ص) و بالعکس مسدود نشود، موضوعات ترافیکی همواره در جریان بود و حتی ترافیک روانی نیز جریان داشت.

بخشی تصریح کرد: یکی از مشکلات در اجرای پروژه معارض برق بود که با وجود هماهنگی‌های انجام گرفته، قطعی چند ساعته داده شد و با وجود درخواست برای خاموشی مجدد، این اقدام را انجام ندادند و در نهایت طی مذاکره با یک پیمانکار با روش‌های فنی کابل جابه‌جا شد.

وی تاکید کرد: معارض گاز در محدوده اجرای پروژه وجود داشت که پیگیری چندین ماهه از شرکت گاز برای حل این مشکل انجام شد، همچنین در حاشیه کنارگذر، لوله آب و فاضلاب وجود داشت که جابه‌جایی آن به تأخیر افتاد.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم گفت: در زیر تونل اقدامات خاک برداری، دیواره سازی و تهویه بسیار دشوار بود که با وجود این تلاش شد تا تمام فعالیت‌ها موازی انجام شود و زمان اجرای پروژه کاهش پیدا کند.

کد خبر 710502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.