کاهش نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه کارون

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب اهواز با اشاره به مسدود کردن سه هزار نقطه‌ ریزشی در شبکه فاضلاب، گفت: با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ ملی راه نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه کارون از ۲۴ به ۱۸ نقطه کاهش یافت.

محمدرضا کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: کاهش ورود فاضلاب به کارون از اهداف مهم شرکت آب‌وفاضلاب است، در همین راستا تلاش شد تا ایستگاه پمپاژ ملی‌راه به بهره‌برداری رسد.

وی افزود: در مجموع از طریق ۲۴ نقطه در اهواز فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود که ۱۰ نقطه آن‌ها در غرب و ۱۴ نقطه در شرق قرار دارد و با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ ملی راه شش نقطه از مجموع نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه کارون کم می‌شود و به ۱۸ نقطه کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان ادامه داد: کاهش شش نقطه ورودی دیگر نیز در برنامه بعدی شرکت آبفای خوزستان قرار دارد و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده این مهم محقق شود.

کرمی‌نژاد اضافه کرد: فعالیت‌های عمرانی حوزه اصلاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب اهواز در سه محور رفع نقاط ریزشی، اقدامات توسعه‌ای و احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برنامه‌ریزی و انجام شده است.

وی با اشاره به رفع نقاط ریزشی و کاهش پس‌زدگی فاضلاب در معابر عمومی شهر اهواز، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده سه هزار نقطه ریزشی فاضلاب به طور کامل رفع شده است و موارد احتمالی موجود به صورت انگشت شمار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در خصوص توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز، طرح جامع آن پیشرفت ۶۱ درصدی داشته است.

کد خبر 710499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.