عزم جدی شهرداری اصفهان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی/ لزوم مدیریت منابع آلاینده ثابت

شهردار اصفهان با اشاره به عزم جدی شهرداری این کلان‌شهر برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر اصفهان خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه کردیم، همچنین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی پیش خرید کردیم که امیدواریم به موقع تحویل داده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هجدهم آذر_ در برنامه رادیویی سلام اصفهان با تبریک فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: مشکل و مسئله اصلی این روزها در شهر اصفهان، آب و هوا و قرار گرفتن این کلان‌شهر در وضعیت زرد و قرمز آلایندگی است.

وی افزود: فردی از سر نیت خیر شماره و آی‌دی من را در شبکه اجتماعی قرار داده بود و شهردار اصفهان را متولی اصلی آب و هوای شهر معرفی کرده بود که این موضوع فرصتی دست داد تا بیشتر دردِدل مردم را بشنوم، به‌طوری که در ۴۸ ساعت گذشته ۱۰۰ تلفن را پاسخ دادم و حرف‌های مردم را شنیدم و نکاتی را هم عرض کردم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در قصه هوا و مشکلات ایجاد شده، شهرداری اصفهان نه همه مشکل است و نه همه راه‌حل، چراکه این نهاد تنها بخشی از مشکلات را باید مدیریت کند و بخشی از راه‌حل دست شهرداری اصفهان است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه منابع آلاینده به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم می‌شود، گفت: منابع ثابت مربوط به صنایع است که بیشتر آن‌ها بیرون از محدوده شهر اصفهان واقع شده و شهرداری در مدیریت آن‌ها دخالتی ندارد و بر عهده سایر بخش‌های مدیریت استان از جمله محیط زیست است.

وی ادامه داد: مدیریت منابع متحرک و وسایل حمل‌ونقل مربوط به شهرداری است که در بین آن‌ها باید اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مترو را مدیریت کنیم و اگر هر کدام منابع آلایندگی داشته باشد، رسیدگی لازم را انجام دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به انجام اقدامات فنی برای اتوبوس‌های شهر اصفهان گفت: ارتقای سوخت اتوبوس‌ها یکی از اقدامات انجام شده به‌شمار می‌رود، به‌طوری که در حال حاضر تمام اتوبوس‌ها سوخت یورو ۴ استفاده می‌کنند و افزودنی شیمیایی که آلودگی اگزوز را می‌گیرد، استفاده می‌کنیم.

قاسم‌زاده گفت: فیلتر هوای اتوبوس‌ها مرتب تعویض و سه ماه یک‌بار معاینه فنی آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به عزم جدی شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر اصفهان خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه کردیم، همچنین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی پیش‌خرید کردیم که امیدواریم به موقع تحویل داده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر برای حفظ فضای سبز و درختان شهر تلاش می‌کند، تصریح کرد: ۵ هزار هکتار فضای سبز را در شهر اصفهان به‌رغم شرایط کمبود آبی، حفظ و نگهداری می‌کنیم تا بُعد سبزینگی شهر از دست نرود.

قاسم‌زاده اظهار داشت: امیدواریم سایر دستگاه با جدیت بیشتری منابع آلاینده ثابت که شهر را احاطه کرده است، مدیریت کنند؛ البته بخشی از مشکلات مختص شهر اصفهان نیست و مربوط به تغییرات جوی و وارونگی هوا است که علت مضاعف برای آلودگی هوا می‌شود.

کد خبر 710497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.