صدور سند مالکیت برای ۹۵ درصد اراضی حریم سواحل در بوشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از جانمایی، تثبیت و صدور مالکیت برای همه اراضی حریم ۶۰ متری سواحل استان خبر داد و گفت: در این زمینه برای ۹۵ درصد این اراضی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا بزرگمهر از جانمایی املاک و منابع طبیعی استان خبر داد و اظهار کرد: از یک‌میلیون و ۷۱۲ هزار هکتار مساحت اراضی منابع طبیعی استان بوشهر یک‌میلیون و ۶۶۹ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۹۹.۵ درصد اراضی منابع طبیعی استان بوشهر سند مالکیت صادر شده است، افزود: برای یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور یک‌هزار و ۵۴۸ فقره سند مالکیت حدنگار برای اراضی منابع طبیعی استان و تحویل آن به خزانه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا طرح کاداستر و حدنگاری برای اراضی حریم ۶۰ متری ساحل دریا در استان بوشهر انجام شده است.

بزرگمهر طول سواحل حریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر را ۲ هزار و ۹۱۲ هکتار دانست و تاکید کرد: این میزان اراضی در مدت ۲ ماه جانمایی، تثبیت و برای بیش از ۹۵ درصد آن سند مالکیت صادر شد.

وی اراضی جانمایی و تثبیت شده حریم ۶۰ متری دریا در نوار ساحلی استان بوشهر را در قالب ۸۵ قطعه دانست و تصریح کرد: تاکنون برای ۲ هزار و ۷۹۵ هکتار اراضی ۶۰ متری حریم دریا در استان بوشهر ۸۲ قطعه سند مالکیت معادل ۹۵ درصد کل اراضی سند مالکیت صادر و تحویل خزانه شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از جانمایی و تثبیت اراضی و املاک مستثنیات خبر داد و گفت: در این عرصه نیز بیش از ۴۱۰ هزار هکتار اراضی مستثنیات استان بوشهر در قالب ۴ هزار و ۶۵۶ قطعه صاحب اسناد مالکیت شدند.

بزرگمهر صدور سند برای جزایر استان بوشهر را از دیگر اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اقدام قانون جامع حدنگار سند حدنگار دو جزیره خارگ و خارگو صادر شد.

وی مساحت خارگ را دو هزار و ۱۳۱ هکتار و خارگو را ۳۲۲ هکتار اعلام کرد و افزود: برای اراضی این دو جزیره سند حدنگار صادر و تحویل شد.

کد خبر 710495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.