تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جهت تکمیل پروژه های در حال احداث بزرگراهی استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محبوب حیدری _شامگاه جمعه هفدهم آذر_ درجمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است اظهار کرد: طبق مطالعات انجام یافته استان اردبیل به ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که ۲۹۹ کیلومتر در مراحل تکمیل مطالعات جهت احداث بزرگراه قرار دارد.

وی گفت: ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در سنوات گذشته احداث و تکمیل شده و مردم عزیز تردد و استفاده می‌نمایند و در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر احداث بزرگراه در سطح استان اردبیل اجرا می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هم اکنون برخورداری استان از بزرگراه ۲۷ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های در دست احداث ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

حیدری به نقش زیر ساخت حمل و نقل و توسعه شبکه بزرگراهی در توسعه سایر شاخص‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان و توسعه مضاعف پس از ایجاد مناطق آزاد، نیازمند ارتقا راه‌های مواصلاتی جهت فراهم نمودن شرایط مطلوب و ایمن برای انتقال کالا به کشورهای همجوار و سایر استان‌ها است.

وی تاکید کرد: با ردیف دار شدن راه‌های شریانی استان از منابع بودجه‌ای، دولت تخصیص اعتبارات را متقبل شده و در حقیقت سعی بر سرعت دادن به پروژه‌های زیربنایی و اساسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۵۷۷ کیلومتر راه‌های مواصلاتی در این استان اعم از پارس آباد به مشگین شهر، سه راهی صحرا – گرمی – بیله سوار، اردبیل _ سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب که مجوز بهره‌مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارند.

حیدری گفت: تکمیل این پروژه‌ها با اولویت در حال انجام است و راه‌هایی که نزدیکی شهرها و در مسیر پرترافیک قرار دارند در اولویت توسعه و تکمیل قرار می‌گیرند.

کد خبر 710447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.