چشم‌انداز شورای شهر، تبدیل شدن سنندج به شهری گردشگرپذیر است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: سیاست اصلی و چشم‌انداز شورای شهر سنندج عدالت محوری و حرکت به سمت و سویی است که بتوانیم شهر سنندج را به یک شهر توریستی و گردشگرپذیر در کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی، بعدازظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در آئین افتتاح پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج که با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: سرانه فضای سبز یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه پایدار شهری است که در مباحث شهرسازی و عدالت اجتماعی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز در شهر سنندج مورد توجه مجموعه شورا و شهرداری قرار گرفته است، افزود: در دوره ششم شورای شهر سنندج سیاست‌گذاری شده است که تا پایان دوره ششم شورا، سرانه فضای سبز در این شهر به حد نرمال برسد که این مهم در اقتصاد شهر و ایجاد اشتغال برای جوانان هم مؤثر است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: سیاست اصلی و چشم‌انداز شورای شهر سنندج عدالت محوری و حرکت به سمت و سویی است که بتوانیم شهر سنندج را به یک شهر توریستی و گردشگرپذیر تبدیل کنیم.

رضایی گفت: ایجاد پارک‌های کوچک ره‌ش، توس نوذر، معلم، نیشتمان و نایسر هم نیازمند همت مدیریت شهری است که این موارد نیز در شورای شهر و شهرداری سنندج مورد بحث و برنامه‌ریزی قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در فصل‌های آتی عمرانی این پارک‌ها نیز به سرانجام برسند.

به گزارش ایمنا، پارک ۲۰ هکتاری روجیار به عنوان بزرگترین پروژه امسال شهرداری سنندج شامل مسیر دوچرخه‌سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم‌توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری بوده که در دامنه کوه آبیدر سنندج احداث شده است.

این پروژه در سه فاز در مجموع به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود که در فاز دوم به "پارک کودک" و در فاز سوم به "گویزه کویر" سنندج متصل خواهد شد.

کد خبر 710439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.