سرشماری نفوس و مسکن در بافت‌تاریخی شهر یزد

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: سرشماری نفوس و مسکن در بافت تاریخی شهر یزد از ۱۵ اذر تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، عبدالمجید شاکری شمسی اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن در بافت‌تاریخی یزد با هدف کلی گردآوری اطلاعات و آمار از جمعیت، مسکن و تهیه اطلاعات بناهای تاریخی، بناهای خالی از سکنه و در نهایت برنامه‌ریزی مشخص انجام می‌شود.

وی گفت: این طرح با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد با حضور ۶۰ نفر از نیروهای آموزش دیده در محدوده بافت تاریخی شروع شده است و با همکاری جامعه محلی و ساکنین محترم بافت‌تاریخی در مدت یک ماه به سرانجام خواهد رسید.

معاون میراث اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت یکپارچه بافت تاریخی، بدون داشتن یک جامع آماری و داده‌های اطلاعاتی نمی‌شود در زمینه مسائل شهری و زیر ساختی تصمیم‌گیری خوبی داشت.

شاکری شمسی تاکید کرد: آمار یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق این هدف مهم است بنابراین از مردم شهر یزد و ساکنین محترم بافت‌تاریخی تقاضای همکاری در این زمینه را داریم.

کد خبر 710438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.