دستور استاندار فارس به دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردم بلوار اتحاد شیراز

استاندار فارس در جمع مردم بلوار اتحاد شیراز، اصلی ترین مشکلات منطقه را در ده حوزه تقسیم و بر رفع این مشکلات توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه ظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ با حضور در محله بلوار اتحاد، در جمع اهالی این منطقه حاضر و به مطالبات مردم پاسخ داد.

وی با اشاره به شنیدن تمام مشکلات مردم این محله و تاکید بر اینکه وظیفه دولت، خدمت به مردم است، افزود:

فرماندار شهرستان شیراز مأمور شد تا جلساتی به صورت ماهیانه برگزار و تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکلات این منطقه را پیگیری کند.

استاندار فارس اصلی ترین مشکلات مطرح شده از جانب اهالی منطقه محروم بلوار اتحاد شیراز را در ۱۰ دسته جمع بندی و تصریح کرد: در بحث آب و فاضلاب با کمبود اعتبار مواجه بودیم اما در پی سفر دوم ریاست جمهور و ضمن موافقت ایشان و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری و همچنین مساعدت وزیر محترم نیرو، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آب و فاضلاب این منطقه اختصاص یافت.

ایمانیه افزود: این برای اولین بار است که اعتباری منحصراً برای یک منطقه در مصوبات می‌آید و بدین منظور پیمانکاران جدید طی فرآیندهای قانونی توسط شرکت آبفای شیراز انتخاب می‌شوند، کار سرعت می‌یابد و این مسئله قدیمی و مزمن شده مرتفع می‌شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با استفاده از خط آبرسانی رینگ اطراف شیراز کیفیت آب در این منطقه حل می‌شود.

استاندار فارس در خصوص احداث هرچه سریع‌تر تصفیه خانه محلی در این منطقه تاکید کرد و خواستار پیگیری‌های روزانه در این زمینه شد و گفت: شهردار منطقه در واگذاری هرچه سریع‌تر زمین برای احداث تصفیه خانه محلی اقدام کند.

ایمانیه در ادامه به تصویب تبصره ۳ اخذ آب بها توسط شورای اسلامی شهر شیراز اشاره کرد و افزود: شورای اسلامی شهر شیراز این تبصره را مصوب کرد و هم اکنون برای تأیید در اختیار فرماندار شیراز است. لذا با اجرای این مصوبه بخشی از اعتبار لازم برای بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب، احداث و ایجاد خطوط جدید تأمین می‌شود.

مدرسه، کمبود فضای آموزشی و کیفیت آموزشی دومین موضوع مورد اشاره استاندار فارس بود و وی بر احداث بناهای آموزشی مناسب، افزایش سطح آموزشی و حضور معلمین توانمند در مدارس این منطقه تاکید کرد و به فرماندار شیراز مأموریت داد تا در هفته پیش رو با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر سازمان نوسازی مدارس از منطقه بازدید میدانی داشته باشند و کمبودها را به استاندار فارس اعلام نمایند تا تصمیم گیری لازم برای رفع آنان انجام شود.

سومین محور سخنان استاندار فارس به مسئله اوقاف اختصاص داشت و ایمانیه در این زمینه نیز خواستار جمع بندی همه موضوعات مرتبط با اوقاف شد و اظهار کرد: کلیه مشکلات پیرامون این حوزه احصا و گزارش آن ارائه شود تا ابتدا با رئیس اوقاف استان طرح موضوع شود و در صورت لزوم با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در تهران برای مرتفع شدن آنان اقدام شود.

تأمین سلامت، بهداشت و درمان شهروندان دیگر موضوع مطرح شده از سوی شهروندان این محله بود و در این خصوص استاندار فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مأمور کرد در سه حوزه بهداشت، درمان و مسائل فرهنگی بازدید میدانی از منطقه انجام دهند و کسری‌های موجود را اعلام کند و پس از آن در جلسه‌ای با حضور فرماندار شیراز، رئیس دانشگاه و معاون بهداشت ایشان تصمیمات لازم برای تأمین سلامت مردم این منطقه اتخاذ شود.

تأمین اتوبوس در منطقه پنجمین موضوعی بود که ایمانیه بر ضرورت حل شدن هرچه زودتر آن تاکید کرد.

وی ضمن اینکه از شهردار منطقه خواست تا راه‌های حل مشکل ایاب و ذهاب مردم این محدوده را اعلام کند، تصریح کرد: باید موضوع رفت و آمد مردم این محدوده مشخص شود و وظیفه اصلی ماست که برای حمل و نقل عمومی مردم بویژه افراد فاقد خودروهای شخصی هستند تدبیر کنیم. از سوی دیگر در این زمینه شاید بتوان از تسهیلات بانک‌های بین المللی نیز استفاده کرد.

رئیس شورای تأمین استان فارس در ادامه از بررسی مسائل مرتبط با فروش مواد مخدر و معتادین متجاهر با حضور مسئولین ذیربط خبر داد و گفت: برای اتباع غیر ایرانی ساکن در این محدوده طبق ضوابط و مقررات تصمیم گیری خواهد شد.

کمبود نان در این منطقه هشتمین محور مورد اشاره استاندار فارس بود و وی با اشاره به مشکلات اخیر برای تأمین قوت غالب مردم در این محدوده، گفت: در مقاطعی شاهد شلوغی در صف‌های نانوایی‌ها، کمبود نانوایی، کاهش ساعت نانوایی و در نتیجه کمبود عرضه نان در این محدوده بودیم که در همان مقطع بر تسریع در حل این مشکل تاکید شد و اداره کل غله نیز به صورت جدی ورود کرد و بخشی از مشکلات مرتفع شد اما برای حل کامل این موضوع، آمادگی وجود دارد تا مجوز چند نانوایی جدید برای این محدوده صادر شود.

ایمانیه همچنین به مسائل فرهنگی در این محدوده اشاره کرد و گفت: قطعاً مهمترین جنبه مسائل، موارد مرتبط با مسائل فرهنگی، اعتقادی، معنوی و ریشه‌ای است. این در حالی است که بر طرف کردن مسائل اقتصادی زمینه برطرف شدن مسائل فرهنگی را فراهم می‌کند و ما نیز از مسائل فرهنگی غافل نیستیم و در جلسه‌ای اختصاصی موارد را بررسی خواهیم کرد.

دهمین محور بیان شده توسط استاندار فارس، اشتغال بود و وی با اشاره بر اینکه تعداد قابل توجهی از کارخانه‌های شهر شیراز متقاضی جذب نیرو هستند، اضافه کرد: یکی از معضلات کشور تمایل افراد برای حضور در مشاغل دولتی است در صورتی که بیش از مشاغل اداری و دولتی نیازمند مشاغل تولیدی و اقتصادی هستیم. لذا باید به سمتی حرکت کنیم که زمینه کار در خارج از محیط دولتی فراهم شود.

ایمانیه خاطر نشان کرد: در صورتی که تمایل برای اشتغال در محیط‌های تولیدی وجود داشته باشد تا سه ماه دیگر برای ۵۰۰ نفر شغل فراهم و ایجاد آن را نیز ضمانت می‌کنیم و در این خصوص لازم است اسامی متقاضیان کار در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از طریق فرمانداری، جمع بندی و ارسال شود تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

کد خبر 710422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا SC ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    به امید خدا که همه مشکلات بر طرف خواهد شد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    باسلام.الان درمحله قلعه نو بلواراتحاد.500مترکانال فاضلاب جلوی درمانگاه قلعه نوچندسال است که بلاتکلیف هست وباعث پشه وسالک میشودمگرچقدرهزینه میخواهدتا سرپوشیده شود.سرپوشیده شود.همه ی امکانات هم شهرداری دراختیاردارد...رسیدگی کنید
  • اشکان IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    کاش یه فکری هم ب حال معابر و آسفالت هاش می‌کردند از جاده خاکی بدتر شده هرجا میری آب جمع شده تبدیل به گل و باتلاق شده کوچه ها همه خاکی و گلی اصلا وضعیت معابر بلوار اتحاد نابود از بد هم بدتره خیلی زشته واقعا انگار دوران قاجار
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    منطقه ای که نه شهرداری نظارت داره نه پلیس نظارت داره و بارها اعلام کردیم به مقامات ارشد این ادارات ولی بی نتیجه اس متاسفانه
  • م. ص US ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    کاش هر چه زودتر شهرداری زمین های سمت فشار قوی بلوار اتحاد رو مجوز ساخت بده لااقل بشه ی سرپناهی بسازیم تا قیمت ساخت و ساز از این بدتر نشده. آخر اتحاد تا اقبال آباد همین تیکه بلاتکلیف مونده!!!