پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج به افتتاح رسید + فیلم

پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج امروز (جمعه) با حضور پرشور مردم و مسئولان ارشد استان و شهر سنندج به افتتاح رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج، بعدازظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی از جمله استاندار کردستان، فرماندار و شهردار سنندج به افتتاح رسید.

پارک ۲۰ هکتاری روجیار به عنوان بزرگترین پروژه امسال شهرداری سنندج شامل مسیر دوچرخه‌سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم‌توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری بوده که در دامنه کوه آبیدر سنندج احداث شده است.

این پروژه در سه فاز در مجموع به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود که در فاز دوم به "پارک کودک" و در فاز سوم به "گویزه کویر" سنندج وصل خواهد شد.

نکته قابل تأمل در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولان و ایجاد فضای ورزشی برای این قشر است.

پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج به افتتاح رسید + فیلم

نامگذاری این پارک ۲۰ هکتاری به نام پارک روجیار (خورشید در زبان کردی) به خاطر چشمه آبی است که در این محدوده قرار دارد.

اجرای دف‌نوازی و موسیقی کردی، رونمایی از المان ژوانگه سنه و سخنرانی مسئولان از جمله بخش‌های این مراسم بود که به صورت زنده نیز از شبکه استانی کردستان پخش شد.

به گزارش ایمنا، تمرکززدایی از آبیدر و کاهش ترافیک کمربندی هدف اصلی اجرای این طرح بوده که به صورت ویژه به مسائل زیست‌محیطی و استفاده از گونه‌های کم مصرف آبی نیز در این طرح توجه شده است.

کد خبر 710406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.