جنایتکاران جنگی اسرائیل باید محاکمه شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خواستار ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مردم فلسطین شد و گفت:‌ باید جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز_ هفدهم آذر _در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: سران رژیم صهیونیستی سال‌ها با تکیه بر سرمایه و ثروت‌های کلان یهودیان طرفداران اسرائیل در سراسر جهان همواره سعی بر یکه تازی و زورگویی داشته‌اند اما تحریم محصولات بنگاه‌های تجاری حامی و وابسته اسرائیل به مثابه پاشنه آشیل این رژیم، پایه‌های آن را سست خواهد کرد.

وی افزود: دولت‌های عربی و غیرعربی باید با تحریم کالاهای اسرائیلی مقابل جنایت این رژیم بایستند و با تحریم طولانی مدت زمینه سقوط این رژیم را فراهم کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: مسلمانان و غیر مسلمانان باید هر نوع ارتباط و تحریم سوخت و کالاهای اسرائیلی اعمال شود و این تحریم باید ادامه یابد.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اضافه کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شکل عمده غیرنظامیان را هدف قرار داده، این‌ها جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و پاکسازی قومی و نژادی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: دادگاه‌های بین‌المللی و حقوقدانان باید جنایت رژیم جعلی اسرائیل را پیگیری کنند.

وی گفت: سازمان‌های مدعی حقوق بشر به ارائه بیانیه‌های ضعیف بسنده کردند و نشان دادند که ابزار سیاسی‌کاری کشورهای غربی هستند، شورای امنیت حتی نتوانست قطعنامه قاطعی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی صادر کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حمایت غرب و آمریکا از حمله اسرائیل به مردم غزه نسل کشی و جنایت بزرگی را در تاریخ رقم زده است تاکید کرد: فجایع غزه صدای مجامع جهانی را هم درآورده است با این وجود برخی، غرب‌گرایان حاضر به کوتاه آمدن نیستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان ملل را غربی‌ها ایجاد کرده‌اند اما آنها با رسیدگی نکردن به جنایت صهیونیست‌ها در این سازمان‌های حقوق بشری، آبرویشان از بین رفته است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: شرایط کشور در ۲۰۰ سال گذشته مناسب نبود، اما هم اینک راه پیشرفت و فناوری باز شده و امید می‌رود قله‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی کشور توسط دانشجویان فتح شود.

وی افزود: از دولت و رئیس جمهور و قوه قضائیه درخواست داریم مبارزه با فساد را با جدیت دنبال کنند و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه موضوع رخ داده در چای کشور مایه تأسف است گفت: نیاز به واردات چای نیست و در صورت نیاز، باید ارز مدیریت و از به آتش کشیدن سرمایه ملی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی باید هوشیارانه ارز تخصیص دهد تا شاهد چنین مفاسدی نباشیم.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه هم اینک کشور در آستانه برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ است تاکید کرد: سیاست‌هایی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و در برنامه هفتم ذکر شده است که نباید تنها در کاغذ درج شود بلکه باید اعمال شود.

وی افزود: رشد تولید، انضباط مالی، مبارزه با تورم، اقتصاد سالم و مولد، میدان دادن به مدیران لایق، کارآمد، دلسوز، امین و پاکدست و فداکار لازمه پیشرفت جامعه است.

کد خبر 710404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.