مسلمانان غزه پرچم اسلام و مظلومیت قدس را جهانی کردند

امام جمعه گنبدکاووس گفت: مردم مسلمان غزه با مقاومت و ایستادگی خود توانستند صف حق علیه باطل و پرچم اسلام و مظلومیت قدس را جهانی کنند و منافق‌ترین کشورهای منطقه هم علیه رژیم غاصب صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه استان حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار کرد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست رسمی خود از آمریکا مهمات برای بمباران مردم مظلوم و بی دفاع غزه خواسته و با جنایت این رژیم شاهد ویرانی ۸۵ درصد از خانه‌های مردم در نوار غزه هستیم و زنان و کودکان زیادی کشته و آواره شدند.

وی افزود: بمباران و حملات وحشیانه رژیم صهیوینستی باعث آگاهی بیشتر دنیا نسبت به مظلومیت مردم غزه شد و در چند وقت اخیر ۲ هزار و ۶۰۰ راهپیمایی در آمریکا در دفاع از مردم فلسطین و محکومیت جنایت این رژیم کودک‌کش انجام شده است.

امام جمعه گنبدکاووس مهمترین راهبرد رهبری را ایستادگی جبهه مقاومت و راه حل را اجرای همه پرسی برای مردم فلسطین اعلام کرد و گفت: سیاست فعال دیپلماسی علیه رژیم صهیونیستی است و شاهد توسعه جبهه مقاومت در مرزهای مختلف علیه این رژیم هستیم و مشکلات درونی شکل گرفته برای صهیونیست‌ها نشان از شکست آنها دارد که صدای آن به زودی به گوش دنیا خواهد رسید.

وی سفر رئیس جمهور روسیه به کشور امارات و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و استقبال فوق‌العاده از وی را از جمله آثار مثبت جنگ غزه برشمرد و بیان کرد: مقامات آمریکایی و برخی هم‌پیماناش به بهانه جنگ اوکراین به صراحت اعلام کردند که قصد منزوی کردن و گسستن زنجیر روابط روسیه با سایر کشورها را دارند.

حجت الاسلام ترابی افزود: سفر اخیر پوتین به عربستان و امارات متحده عربی و در ادامه سفر روز گذشته رئیس جمهوری ایران به مسکو و نشست‌های چندین ساعته با هدف حل مشکل غزه، حکایت از ناکامی تکاپوی واشنگتن برای انزوای مسکو دارد.

وی گفت: توفان الاقصی ۲ هم قرار است رخ دهد و جبهه‌های مقاومت جدید بیشتری علیه رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفته است و منتظر خبرهای خوبی در این رابطه هستیم.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به حضور رئیس جمهور بعد از سفر ۲۴ ساعته به مسکو در استان البرز در قالب سفرهای استانی، این حرکت را نشان از پرکاری و خستگی ناپذیری دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور کوبا جدیت در انقلابی بودن و ایستادگی و مقاومت را از جمله مشترکات ۲ کشور اعلام و در تعبیر خود دولت سیزدهم را با توجه به عملکردش، دولت کار و فعالیت خطاب کردند.
وی با گرامیداشت دهه فاطمیه، بر حفظ حرمت‌های این ایام تاکید کرد و افزود: همگی باید خود را ملزم به رعایت شعائر دینی و نشانه‌های این ایام در خیابان‌ها، منازل و محل کار بدانیم و یکدیگر را دعوت به حضور در مجالس عزاداری کنیم و حتی با پخت غذایی نذری و توزیع آن هم می‌توان مردم را نسبت به آغاز این ایام آگاه‌تر کرد.

حجت الاسلام ترابی همچنین از مردم شهرستان بابت برگزاری باشکوه مراسم استقبال و وداع و همچنین تشییع و خاکسپاری شهید تولی به عنوان نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان قدردانی کرد و گفت: این همراهی نشان از حضور همیشگی مردم گنبدکاووس در صحنه و همچنین تلاش آنان برای ادامه دادن راه شهدا دارد.

کد خبر 710395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.