بیش از ۳۰ درصد جمعیت تیران و کرون در معرض فشار خون هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون گفت: بیماری فشار خون بیش از ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سعید چمی ظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به طرح غربالگری فشار و قند خون اظهارکرد: فشار خون و دیابت از جمله بیماری‌های غیر واگیر دار است که افراد مبتلا به این بیماری‌ها آسیب‌های جدی را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به فراگیری این طرح در سراسر کشور، افزود: غربالگری باعث شناسایی افراد مورد تهدید و یا مبتلا خواهد شد تا اینکه پیش از فرارسیدن عوارض بعدی، از گسترش بیماری جلوگیری کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون با بیان اینکه بررسی‌ها و غربالگری‌های قبلی فراگیری بیماری در بین بیش از ۳۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال را حکایت می‌کند، تصریح کرد: عدم رسیدگی به موقع باعث تشدید بیماری و آسیب به ابعاد دیگر جسم فرد خواهد شد.

وی یادآورشد: غربالگری فشار و قند خون در حال حاضر همزمان با سراسر کشور در تیران و کرون در حال اجرا است و افراد با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مرکز جامع سلامت شهری نسبت به بررسی سلامت خود اقدام کنند.

چمی با بیان اینکه در مرحله اول فشارخون و قند خون مراجعین همراه با قند و وزن کنترل می‌شود، گفت: در صورت مشکوک بودن آزمایشات تخصصی انجام می‌شود.

وی بی تحرکی و استفاده از غذاهای چرب و شیرینی‌های مصنوعی را از جمله عوامل تشدید این بیماری‌ها بیان کرد و اذعان داشت: عدم کنترل فشار خون و قند خون موجب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت در بدن خواهد شد که هزینه‌های درمانی و تحمل درد را به همراه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون ادامه داد: استفاده از غذای سالم و دوری از فست فودها و شیرینی‌های مصونی برای ارتقا سلامت و کاهش بیماری‌ها نقش مهمی دارد و این موضوع در بین نوجوانان و جوانان باید نهادینه شود.

کد خبر 710381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.