آینده کشور در اختیار دانشجو است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: آینده کشور در اختیار دانشجو است و مسئولیت‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در اختیار دانشجویان دیروز بود که امروز مسئولیت گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهار کرد: آینده کشور در اختیار دانشجو است و مسئولیت‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در اختیار دانشجویان دیروز بود که امروز مسئولیت گرفتند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید با تلاش، کوشش، کسب علم و تعهد در عرصه‌ها و منصب‌ها موفق خواهند بود، افزود: شنبه مصادف با معرفی عراق به آغاز کننده جنگ است در جنگ تحمیلی سازمان‌های جهانی نه تنها بانی جنگ را محکوم نکردند بلکه به صدام کمک کردند.

امام جمعه یاسوج گفت: امروز در غزه فجایعی در حال رخ دادن است، اما دموکراسی و حقوق بشر غربی و سازمان ملل سکوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی کشتار فجیع و تجاوزات ناموسی صورت گرفت، اما محکومیتی نداشتند، اما بعد از سال‌ها خسارت به کشور و ملت ایران، صدام را آغازگر جنگ نامیدند.

حسینی با اشاره به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳، خاطرنشان کرد: این بخش مرجع سیاست‌گذاری در امور فرهنگی و پژوهشی کشور است و این حرکت ارزشمند سبب برکات نظامی، سیاسی و اجتماعی خوبی در کشور شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ دولت‌ها خوب شعار می‌دهند، اما در میدان عمل خوب هزینه نمی‌کنند، افزود: خداوند می‌فرماید اگر متناسب با فرامین الهی و فرهنگ خود را متناسب با فرهنگ دینی تنظیم کنید جامعه شما را با برکت می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برخی موارد متوجه دستاوردهای انقلاب نیستیم یا دستاوردها را زیر سوال می‌بریم، گفت: کشوری که روزی مستعمره بود، امروز مقتدر و مستقل شاخ آمریکا را شکسته‌است.

وی تصریح کرد: برخی حکومت‌ها تحت عنوان کودتای نظامی روی کار آمدند، اما امام خمینی (ره) حکومتی تحت عنوان دین و حمایت انقلاب اسلامی را روی کار آوردند.

حسینی با اشاره به اینکه منافقین در دوران جنگ به صدام کمک کردند و در قیام مردمی عراق بر علیه صدام به کمک رژیم بعثی آمدند، گفت: امروز منافقین مورد حمایت انگلیس و آمریکا و غرب هستند.

کد خبر 710378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.