ارتش مردمی ایران در تمام نقاط جهان حضور جدی دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکا می‌داند که با چه کشوری طرف است و اگر فتنه‌ای ایجاد کند، سربازان این کشور از پشت می‌روند و در خلوتگاه آن حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر دریادار شهرام ایرانی امروز _ جمعه هفدهم آذر_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی، اظهار کرد: امروز نیروی دریایی ارتش مانند ۸ سال دفاع مقدس به گونه‌ای حرکت خود را برنامه‌ریزی کرده که کوچک‌ترین انحرافی از مسیر شهدا نداشته باشد و در تلاشیم مانند شهدا اقتدار مردم و نظام را در جهان به همه نشان دهیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم توانمندی‌های ایران را همان طور که رهبری فرمودند به رخ جهان بکشیم و بگوییم در جمهوری اسلامی پس از ۴۵ سال چه رقم می‌خورد و جوانان این مرز و بوم چگونه قدم برمی‌دارند و تلاش می‌کنند پرچم اقتدار نظام را در گوشه‌گوشه جهان به اهتزاز درآورند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در هفتم آذر ۵۹ ناو موشک‌انداز پیکان با فرهنگ عاشورایی توانست نه فقط دشمن بعثی را از صحنه دریا حذف کند، بلکه شاهرگ اقتصادی دشمن را نیز قطع کرد و همه مجبور شدند به آن کمک کنند. دشمن بعثی که فکر می‌کرد خرمشهر را در اختیار دارد و سه روزه به تهران می‌رسد، به گورستان تاریخ رفت.

ایرانی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه بنادر و پایانه‌های نفتی دچار آسیب نشدند، عنوان کرد: آن زمان ۱۰ هزار کشتی نفتکش و تجاری توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت می‌شدند تا آسیبی به اقتصاد کشور وارد نشود. ۲۵۵ فروند کشتی تجاری ایران مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت که تنها تعداد بسیار کمی از آن‌ها غرق شد. عمده کالاهای وارداتی در بنادر پیاده و نفت کشور صادر می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز نیروی دریایی ارتش در حال طی همان مسیر است، اضافه کرد: آن زمان کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز اسکورت می‌شدند، امروز تمام کشتی‌های ما در خلیج عدن، دریای سرخ، اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند اسکورت می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز اقتدار نظام ما در سطحی است که دو ماه قبل ناوشکن آمریکایی در سواحل ونزوئلا به سمت نفتکش ما آمد و پیام ایست و بازرسی داد. تیم اسکورت نفتکش اعلام کرد این کشتی پرچم ایران را دارد و ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم. نهایتاً پس از ۲۴ ساعت ناوشکن آمریکایی به التماس افتاد که حداقل نزدیک نفتکش ما بشود، اما این اجازه هم داده نشد. دشمن این گونه تحقیر می‌شود.

ایرانی افزود: آمریکا می‌داند که با چه کشوری طرف است و اگر فتنه‌ای ایجاد کند، سربازان این کشور از پشت می‌روند و در خلوتگاه آن حضور می‌یابند. ارتش مردمی ما در تمام نقاط جهان حضور جدی دارد. ایرانیان همواره پیش‌قراول احقاق حقوق بشر بوده‌اند و ما در عمل برای حقوق بشر خون دادیم و به فریادرسی مظلومین شتافتیم‌.

وی با بیان اینکه امروز ائتلاف‌های منطقه‌ای را در دریا تشکیل داده‌ایم، گفت: به زودی رزمایش بزرگ دریایی را به صورت مرکب و با حضور سایر کشورها در سواحل جنوبی برگزار خواهیم کرد. ما امروز در تمام صحنه‌های بین‌المللی حضور جدی داریم و همه به مردم ما احترام می‌گذارند و به توان جوانان ما غبطه می‌خورند و می‌پرسند چگونه با این همه تحریم، در حوزه بسیار پیچیده ساخت زیردریایی و ناوشکن به این جایگاه رسیده‌ایم.

منبع: ایسنا

کد خبر 710371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.