بیانیه مشترک ۱۲ آژانس سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در غزه

بیش از ۱۲ آژانس سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بزرگ، بحران غزه را از بدترین بحران‌های کنونی توصیف کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، بیش از ۱۲ آژانس سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بزرگ، بحران غزه را از بدترین بحران‌های کنونی نوصیف کرده‌اند، این بیانیه که پس از دیدار نمایندگان این سازمان‌ها در امان واقع در اردن صادر شد، به صدها هزار آواره فلسطینی در غزه، کمبود شدید غذا و آب و از نابودی سیستم پزشکی غزه اشاره می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «همه سازمان‌ها و آژانس‌های بشردوستانه درگیر در واکنش‌های امدادی جاری همه تلاش‌های خود را انجام می‌دهند. با این حال، مقیاس فعلی کمک تنها بخشی از نیازهای فزاینده را تأمین می‌کند.»

این بیانیه خواستار بازگشایی گذرگاه مرزی کرم ابوسالم (کرم شالوم) برای ارسال کمک‌های بیشتر به غزه و انتقال زخمی‌های فلسطینی به مراکز درمانی خارج از نوار غزه شد.

در این بیانیه تاکید شده است که غزه حتی قبل از تشدید تنش‌های اخیر با چالش‌های انسانی شدیدی مواجه بود و وضعیت کنونی سطوح بی‌سابقه‌ای از چالش‌ها را ایجاد کرده است.

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل فردا جمعه به وقت محلی، پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی و اسلامی را مبنی بر آتش بس فوری در غزه به رأی می‌گذارد.

سفیر و نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل که به همراه سفرای کشورهای عربی و اسلامی از جمله امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، گفت: پیشنویس قطعنامه قبل از ارائه به اعضای شورای بازنگری ارائه شد تا فردا برای رأی‌گیری آماده شود.

ریاض منصور ادامه داد: استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل کار درستی است. تصمیم دبیرکل سازمان ملل برای استناد به ماده ۹۹ برای وادار کردن شورای امنیت به رسیدگی به وضعیت غزه کار درستی است.

منصور به خبرنگاران گفت که این یک موضع شجاعانه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل است و نشان می‌دهد که اوضاع در غزه چقدر خطرناک است.

منصور با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که انتظار می‌رود روز جمعه مورد بحث قرار گیرد، به خبرنگاران گفت: ما صمیمانه امیدواریم شورای امنیت سازمان ملل این [قطعنامه] را تصویب کند.

کد خبر 710304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.