زلزله هرات یزد خسارت جانی نداشت

سرپرست هلال‌احمر استان یزد گفت: زمین‌لرزه‌ ۳.۹ ریشتری در هرات استان یزد هیچ گونه خسارتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محمد عشقی اظهار کرد: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله ۳.۹ ریشتری در «هرات» استان یزد، هیچ گونه خسارتی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر یزد کماکان در تمام شعب و پایگاه‌ها بویژه در شهرستان‌های خاتم و مروست در آماده‌باش کامل است گفت: با حضور و بررسی تیم ارزیاب هلال احمر و اعضای خانه‌های هلال در مناطق متأثر از زلزله در روستاهای خوانسار، بوروئیه، ولی عصر، از شهرستان خاتم و روستاهای چنار ناز از شهرستان مروست؛ بازدید کاملی با حضور تیم‌های امدادی و دهیار روستاها و دیگر مسئولین صورت گرفته است.

سرپرست هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر خسارت جانی و مالی اعلام نشده است گفت: ترک خوردگی جزئی دیوار و سقف در ۵ منزل مسکونی در منطقه چنار ناز مشاهده شد که توسط تیم‌های ارزیاب بررسی‌های لازم انجام شد.

عشقی با تاکید بر اینکه تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش هستند افزود: جلسه‌ای با حضور رئیس هلال احمر خاتم و دهیار روستاها و اعضای شورای اسلامی و فرمانده ناحیه مقاومت مروست و دیگر مسئولین برگزار شد و همه موارد مورد نظر بررسی و هماهنگی لازم صورت گرفت.

به گزارش ایمنا، بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، شامگاه دیروز پنجشنبه شانزدهم آذر ماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر ساعت ۱۹:۴۹ هرات استان یزد را لرزاند که در پی آن مدیرکل مدیریت بحران استان یزد دستور اعزام تیم‌های ارزیابی خسارت را به منطقه تحت تأثیر زلزله صادر کرده بود.

کد خبر 710303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.