ریل‌گذاری جدید برای تقویت محتوای فرهنگی در استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ریل‌گذاری جدید برای تقویت محتوای فرهنگی در استان‌ها، به تخصیص منابع جدید به این مهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در نشست با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امسال گام‌های بزرگی برداشتیم و از مجاری مختلف اجرایی و تقنینی این مسئله را دنبال می‌کنیم تا فرهنگ در دولت مردمی به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ریل‌گذاری فرهنگی آغاز شده و ورود منابع غیرمتمرکز مانند یک درصد موظفی شرکت‌ها و بانک‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم در زمان آغاز کار با محدودیت منابع مواجه بود، گفت: برخلاف مخالفت‌ها با حمایت مجلس، این مهم در ماده ۷۶ الحاقی دوم برنامه هفتم و در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر در سال‌های منتهی به فعالیت دولت سیزدهم دچار مشکل متعددی بود، به همین دلیل ما در طراحی گفتمان دولت مردمی‌سازی فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به محدودیت منابع حوزه فرهنگ و هنر در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم افزود: برای استان‌ها با همکاری دولت قرارگاه شهید آوینی ایجاد شد و هزینه این قرارگاه‌ها تنها به حوزه تولید محتوا اختصاص می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از سال جاری در استان‌هایی که سند مهندسی فرهنگی ابلاغ شده برای انجمن‌های تخصصی شامل انجمن موسیقی، ادبی، هنری و سایر انجمن‌ها میز در قرارگاه‌ها اختصاص یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است، افزود: انتظار می‌رود در این استان‌ها شاهد اتفاقات مهمی باشیم همچنان که مجموعه کارهای مهمی در استان مرکزی انجام شده است.

نرخ زاد و ولد در استان مرکزی پنج دهم است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم اظهار کرد: نرخ زاد و ولد در این استان، پنج دهم است و این فاجعه است.

وی با بیان اینکه با ادامه یافتن این روند معلوم نیست به کجا می‌رسیم، افزود: هیچگاه زاد و ولد استان مرکزی به یک نرسیده است و این اتفاق تبعات بسیاری در آینده به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: تهاجم فرهنگی غرب از ویروس کرونا خطرناک‌تر است، زیرا به روح، اندیشه و باورهای جامعه آسیب وارد می‌کند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: کار فرهنگی نیازمند مدیر فرهنگی است، بنابراین تربیت نیرو و کادرسازی باید در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیر فرهنگی به فرهنگ و آرمان‌ها باور عمیق دارد، اضافه کرد: تربیت نیروی فرهنگی نیازمند هزینه است، باید بر تربیت نیروی فرهنگی در انجمن‌ها، تشکل‌ها، دانشگاه‌ها سفارش شود.

کد خبر 710288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.