مردم محور اصلی طرح ساماندهی محلات حاشیه‌نشین هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه محور اصلی طرح ساماندهی محلات حاشیه‌نشین هستند و مسئولین باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی آن‌ها مهیا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی عصر امروز _پنجشنبه، شانزدهم آذر_ در نشست قرارگاه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نسبت به ساماندهی و حل مشکلات مناطق حاشیه‌نشین بسیار دغدغه‌مند برخورد کرده و در این عرصه خدمات فراوان و بسیار گسترده‌ای انجام گرفته است.

وی افزود: البته برخی اقدامات هم به دلیل مقطعی بودن و جزیره‌ای بودن نتیجه لازم را در پی نداشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه یادآور شد: برای ساماندهی این حوزه نیازمند انجام اقدامات هدفمند، هماهنگ و با برنامه مشخص و فازبندی‌های عملیاتی هستیم.

شعبانی ادامه داد: در این حوزه دولت می‌تواند با کمک به ایجاد زیرساخت‌هایی مانند مسجد، فضای ورزشی، پارک تفریحی یا پایگاه فرهنگی بسترهای لازم را فراهم کند تا مردم به صحنه بیایند و مشکلات از طریق آن‌ها حل شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری و ضرورت دقت در مصرف آن‌، عنوان کرد: بخش بزرگی از کار بر دوش نهادهای غیر رسمی و مردم نهاد است که سرمایه‌های اجتماعی را شکل می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری کرمانشاه از اعلام آمادگی اقشار و گروه‌های مختلف برای کمک به حل آسیب‌های اجتماعی و معضلات حاشیه‌نشینی خبر داد و گفت: مجموعه‌های اثرگذاری مانند حوزه‌های علمیه آماده مشارکت در طرح ساماندهی محلات حاشیه‌ای هستند و طرح‌ها و برنامه‌های اثرگذاری برای این حوزه دارند که تلاش می‌کنیم بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی این عزیزان را فراهم کنیم.

شعبانی گفت: مدیریت طرح‌های ساماندهی مناطق حاشیه‌ای در شهرستان‌ها با فرمانداران است و کارها باید با هماهنگی فرماندار انجام شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست طرح ساماندهی محله آقاجان و نحوه ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بافت با رویکرد اجتماعی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

همچنین طرح بازگشایی معبر ۴۵ متری در محله آقاجان توسط شهرداری از جمله طرح‌هایی بود که در این نشست مطرح شد و نحوه عملیاتی کردن آن مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 710286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.