بی توجهی به روستاها از چالش‌های اقتصادی کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اهمیت روستاها به عنوان کانون تولید، پایداری و تأمین امنیت غذایی در کشور، گفت: گرانیگاه چالش‌های فضایی و اقتصادی کشور بی توجهی به روستاها به عنوان کانون اصلی تولید در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در سومین جلسه کمیته راهبری طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تعامل، همکاری، هم‌افزایی و مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند روند توسعه استان را تسریع ببخشد، به همین منظور توانسته‌ایم طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان را در حد قابل قبولی اجرایی و با استفاده از تجربیات کسب شده در اجرای این طرح، نسبت به تعمیم آن به دیگر بخش‌های استان اقدام کنیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ در راستای اشتغالزایی، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت تخصیص ۱۰ درصد از تسهیلات پیش‌بینی شده در قالب تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه نظارت، استمرار، مانایی و پایداری در طرح پیشرفت منظومه‌های روستایی را کلید موفقیت این طرح در سطح استان اعلام کرد و گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر در اجرای طرح منظومه‌های روستایی، باید نیازسنجی و امکان‌سنجی طرح با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و به تفکیک هر روستا مدنظر قرار گیرد.

محمدی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای توانمندسازی و تربیت نیروی ماهر و متخصص در روستاها با هدف ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تصریح کرد: این سازمان آمادگی حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت تداوم اجرای طرح پیشرفت منظومه‌های روستایی در سطح استان را دارد.

وی خواستار ارائه گزارش تحلیلی و پایش عملکردی به صورت دوره‌ای در کمیته راهبری طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی با هدف شناسایی نقاط ضعف و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی مشارکت کننده در این طرح شد.

کد خبر 710209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.