تفویض اختیار به استان‌ها در حوزه مولدسازی در دستور کار است

وزیر اقتصاد در شورای اداری استان زنجان با تاکید بر اینکه در استان زنجان توسعه اقتصادی به درستی ریل‌گذاری شده است گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه مولد سازی اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان خاندوزی روز پنج شنبه شانزدهم آذر ماه در شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه ریل‌گذاری توسعه در استان زنجان برخلاف بسیاری از استان‌های دیگر درست است افزود: در بسیاری از استان‌ها هنوز ریل‌گذاری درست نداریم.

وی گفت: استان زنجان مصداق یک استان فرهیخته و هماهنگی است چرا که عامه مردم حسینی بودن این استان را با چشم سر می‌بینند و خواص فرهیخته بودن آن را با چشم عقل درک می‌کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این درهم‌آمیختگی فرهیختگی و روحیه حسینی در استان زنجان موجب شده که این استان به سمت خروجی‌ها و بهروری حرکت کند اظهار کرد: استان زنجان نه تنها عملکردی با قابلیت بالا در این حوزه دارد بلکه عملکردش قابل دفاع هم هست.

خاندوزی با تاکید بر اینکه استان زنجان عملکرد قابل دفاعی در حوزه اقتصادی دارد تصریح کرد: این استان از نظر ارتقا بهره‌وری، سهولت کسب و کار، نشاط اقتصادی، بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ پایین بیکاری، خروجی مطلوب و قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه باید از تمرکز مالی شرکت‌های موجود در تهران به سمت برگرداندن تمرکز مالی آنها به استان‌ها، حرکت کنیم تا توان مالی بانکی استان‌ها افزایش یابد.

وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از جذابیت‌ها و عدم جذابیت‌های تولید و سرمایه گذاری در استان‌ها، از میزان همکاری و تعامل مدیران اجرایی تأثیر می‌گیرد.

خاندوزی با اشاره به تفویض اختیار به استان‌ها در حوزه مولدسازی هم ادامه داد: تلاش می‌کنیم در این خصوص اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود.

خاندوزی با تاکید بر اینکه تمرکز ما در پیشبرد پروژه‌های نیمه‌کاره، بر مولدسازی قرار گرفته است، تصریح کرد: اوایل سال آینده، منابع خوبی از محل مولدسازی به طرح‌ها اختصاص یابد.

وی همچنین به تخصیص سهام عدالت به جاماندگان هم اشاره کرد و افزود: این مهم به یک مانع حقوقی برخورد کرده است که تلاش می‌کنیم با رفع آن، این کار به شکل مطلوبی اجرا شود.

حل مسائل اقتصادی استان‌ها از سوی رئیس جمهور تکلیف شده است

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه شورای اداری و در گفتگو با خبرنگاران هم، هدف از سفر خود به استان‌ها از جمله زنجان گفت: این سفرها با توجه به دستور کارهایی که در حوزه حل مسائل اقتصادی استان‌ها از سوی رئیس جمهور تکلیف شده است انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین رخدادهای سفر در استان زنجان که از جمله استان‌های پیشرو در استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی است مسئله تشویق سرمایه‌گذاری خارجی است که ظرفیت بسیار زیادی نسبت به وضعیت فعلی دارد و با توجه به تعامل خوبی که بین استانداری زنجان و وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفته اقدامات مؤثری در این حوزه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان زنجان هم که در این سفر رسماً افتتاح شد از آن جمله است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اطلاعات داده شده حاکی از ثبت سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۱۵۰ میلیون دلاری در استان است، اظهار کرد: اما باید این عدد بسیار بیشتر از این افزایش یابد چرا که پتانسل‌های بسیار زیادی در این استان وجود دارد.

به گزارش ایمنا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از چند واحد صنعتی، شرکت در شورای اداری و حضور در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد و دارایی به استان زنجان بود.

کد خبر 710206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.