آزاد سازی بیش از ۴۳ هزار متر اراضی ملی در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری و آزادسازی ۴۳ هزار و ۸۶۱ متر از اراضی ملی تصرفی در شهرستان سیریک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سیریک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف غیر قانونی اراضی ملی توسط افراد سود جو در یکی از مناطق روستایی این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با تشکیل تیمی با حضور نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام که در بازدید میدانی صورت گرفته، مشخص شد فردی سودجو به صورت غیر قانونی اقدام به تصرف ۴۳ هزار و ۸۶۱ مترمربع از اراضی ملی با شیوه دیوار کشی و مصالح ریزی در این شهرستان کرده است.

این مقام انتظامی استان تصریح کرد: با هماهنگی قضائی صورت گرفته ضمن رفع تصرف اراضی ملی تصرف شده در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و موضوع در دست اقدام می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش مالی اراضی تصرف شده را برای اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۴۳۰ میلیارد ریال عنوان کرده و انجام گشت زنی‌های مستمر و هدفمند بر اراضی ملی توسط یگان حفاظت سازمان‌های مربوطه و برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی، اتخاذ سیاست‌های کیفری مناسب در برخورد با پدیده زمین خواری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سو استفاده افراد فرصت طلب در تصرف عدوانی و غیرمجاز اراضی ملی عنوان کرد.

کد خبر 710202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.