پیگیر مطالبه شهروندان برای رفع مشکل آلودگی هوا هستیم/تشکیل شورای عالی محیط زیست در شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درباره وضعیت آلودگی هوا، شهرداری و شورای اسلامی شهر دستگاه اجرایی و تصمیم‌گیرنده نیست، اما شهروندان از مدیریت شهری انتظار پیگیری و مطالبه‌گری دارند، از این‌رو پیگیر مطالبات آن‌ها هستیم.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: در این باره چندین جلسه با رئیس سازمان محیط زیست و فعالان این حوزه برگزار شده است و طبق گزارش‌های ارائه شده، از آخرین اوضاع مطلع شدیم.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در کاهش آلودگی هوا افزود: اورهال اتوبوس‌های شهری دودزا، نظارت بر فعالیت‌های حوزه زیست‌محیطی، محدود کردن فعالیت‌های عمرانی در شهر که شرایط آلودگی هوا را در سطح شهر تشدید می‌کند، از جمله مواردی است که باید توسط مدیریت شهری احصا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در همین راستا شورای عالی محیط زیست در شهرداری تشکیل شده که به جز اعضای شورای اسلامی شهر از رئیس سازمان محیط زیست استان نیز برای شرکت در جلسات دعوت شده است.

نورصالحی با بیان اینکه در این کارگروه فعالیت‌هایی که در سطح شهر امکان‌پذیر است، رصد می‌شود، گفت: در حوزه کلان‌تر مطالبه و پیگیری از کارخانه‌ها و مراکز آلاینده ثابت به‌ویژه پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه درباره جلوگیری از مازوت‌سوزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مقامات استانی و شهری در رابطه مازوت‌سوزی کارخانه‌ها پیگیر بودند و ممانعت داشتند، تصریح کرد: چنین اتفاقی در سال جاری به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست، همان‌طور که تا کنون نیز سوخت مازوت انجام نشده است و بی‌شک باید فیلتر کارخانه‌ها کامل شود یا واحدهایی که آلودگی مشهود دارد، تعطیل شود.

انتظار داریم کارخانه‌هایی که ایجاد آلودگی آن‌ها مسجل شده است، در شرایط بحرانی فعالیت خود را اصلاح و واحدهایی که آلودگی بیشتری دارند، تعطیل کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئولان نیروگاه و کارشناسان با سوخت مازوت مخالف هستند، مگر اینکه اجباری پیش بیاید که تاکنون این اتفاق رخ نداده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم در کارخانه سیمان نیز چنین اتفاقی رخ نداده باشد.

نورصالحی با تاکید بر اینکه در حال حاضر رئیس سازمان محیط زیست اصفهان اطمینان داده شده که سوخت مازوت در صنایع اصفهان اتفاق نیفتاده است، گفت: در شهر نیز آنچه امکان‌پذیر بوده، انجام و برای مقابله با آلودگی هوا، کمیته‌ای با محوریت خدمات شهری شهرداری و مدیریت بحران تشکیل شده است، همچنین مدیریت شهری فعالیت در این حوزه را در اولویت قرار می‌دهد و از سایر دستگاه‌ها نیز کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد: درباره وضعیت آلودگی هوا شهرداری و شورای اسلامی شهر دستگاه اجرایی و تصمیم‌گیرنده نیست، اما شهروندان از مدیریت شهری انتظار پیگیری و مطالبه‌گری دارند، از این‌رو پیگیر مطالبات آن‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار داریم کارخانه‌هایی که ایجاد آلودگی آن‌ها مسجل شده است، در شرایط بحرانی فعالیت خود را اصلاح و واحدهایی که آلودگی بیشتری دارند، تعطیل کنند.

کد خبر 710196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.