برچسب محرومیت از استان پرظرفیت کردستان باید برداشته شود + فیلم

استاندار کردستان گفت: رسالت ما این است که برچسب محرومیت را از استان پرظرفیت و توانمند کردستان برداریم که این جز با تلاش و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و جلب توجه مسئولان عالی کشور به استان مسیر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار کرد: دانشجو روح همیشه بیدار و چشم بینای جامعه است و همه آحاد این مرز و بوم امیدوار به آینده‌ای هستند که با دستان پرتوان دانشجویان ساخته خواهد شد.

وی افزود: در استان پرافتخار کردستان که مملو از استعدادها و ظرفیت‌های ویژه است بسیار به فرزندان برومند آن امیدواریم که برای این استان، آینده‌ای پرافتخار را رقم بزنند.

استاندار کردستان ادامه داد: اولین رسالت ما این است که برچسب محرومیت را از استان پرظرفیت و توانمند کردستان برداریم که این جز با تلاش و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و جلب توجه مسئولان عالی کشور به استان مسیر نخواهد شد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: نیروی انسانی توانمند از مهمترین ظرفیت‌های کردستان است و ما راهی جز پیشرفت و توسعه با تکیه بر توانمندی‌های استان نداریم.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته موفق شده‌ایم که نگاه‌ها را به سمت کردستان جلب کنیم که نمونه آن اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۳۹۹ با ۴۲۶ میلیارد تومان بود که در سال گذشته به شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار کردستان گفت: امروز پروژه‌های نیمه‌تمام استان یک به یک به بهره‌برداری می‌رسند و زمینه خوبی فراهم شده تا آینده کردستان را با زیرساخت‌های بهتری بسازیم.

اصلاح انگاره‌های غلط و نگاه‌های ناصحیح نسبت به کردستان در کشور

زارعی‌کوشا افزود: امروز افتخار می‌کنیم که انگاره‌های غلط و نگاه‌های ناصحیح نسبت به کردستان را با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی آن در کشور اصلاح می‌کنیم و نشان می‌دهیم که کردستان دیار مردمانی است که از سپیده‌دم تاریخ تا امروز با فرهنگ و هنر عجین بوده‌اند.

وی ادامه داد: اگر جشنواره موسیقی اقوام را در کردستان برگزار می‌کنیم چون این استان از چند هزار سال قبل خواستگاه موسیقی در دنیا بوده است و امروز هنرمندان آن در سراسر دنیا افتخارآفرین هستند.

استاندار کردستان اضافه کرد: پروژه آب شرب سنندج، راه‌آهن سنندج- همدان و فرودگاه سقز از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمامی بودند که در این دولت به بهره‌برداری رسیدند و با فعالیت یک ایرلاین بومی پروازهای فرودگاه‌های سنندج و سقز رونق خواهد گرفت.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق مریوان نیز با دستور رئیس‌جمهور مصوب شده است که کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است و در آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 710156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.