۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کاروان اهالی بهشت در کاشان

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در قالب کاروان اهل بهشت در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، همزمان با ایام سوگواری دهه فاطمیه (ع) مردم ولایتمدار و شهیدپرور کاشان صبح امروز میزبان شهدایی بودند که با لبیک گفتن به رهبرشان در دوران هشت سال دفاع مقدس، جان خود را برای امنیت مردم، حفظ کیان کشور، نظام و ارزش‌های دینی و اسلامی فدا کردند تا امنیت را برای ما پا برجا باشد.

آئین استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور آحاد مردم، نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، خانواده معظم شهدا و مسئولان در شهر دارالمومنین برگزار شد.

امروز شمیم شهدا بار دیگر در کوی و برزن شهر کاشان، پیچید، امروز همه نوحه‌خوان بودند، همه بر سر و سینه زنان، این ۱۲ یار دوران دفاع مقدس را در خیابان‌های شهر همراهی کردند.

همه آمده بودند، تا این ۱۲ شهید راه وطن و کبوترانی را که برای آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان خود مایه گذاشته بودند، بدرقه کنند؛ آمده بودند تا خون امام حسین (ع) را بار دیگر در رگ‌های جامعه تزریق کنند و عطر یاد شهیدان را بنوازند و بگویند راه شهدا ادامه دارد.

محمد شریف زارعی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، میزبان کاروان ۱۲ شهید گمنام فاطمی در شهرستان کاشان هستیم.

وی افزود: شهدای گمنام در سراسر استان اصفهان تشییع و شروع این مراسم بزرگ از کاشان است.

‎فرماندار ویژه کاشان در خصوص محل خاکسپاری شهدا تصریح کرد: از جمله اماکن مورد نظر برای دفن یکی از این شهیدان مجموعه شرکت سایپاسیتروئن است که در حدود ۴ هزار پرسنل دارد.

‎وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی، معنوی و هویت بخش که نماد پیشینه، ایثار و شهادت دارالمومنین کاشان است با تشییع پیکر به صورت پرشور و مردمی نمایان شد.

زارعی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده از ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۶ آذر حرکت کاروان شهدا از گردان ۱۱۵ امام حسین (ع) کاشان واقع در میدان بسیج شروع و تا میدان ۱۵ خرداد ادامه داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: از تمامی بسیجیان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، هیئات مذهبی، قاریان قرآن، فرهیختگان، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و همه عاشقان مکتب ایثار و شهادت دعوت می‌گردد که با حضور پرشور خود در این مراسم پرشور و معنوی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مشت محکم و کوبنده‌ای بر دهان استکبار به ویژه اسرائیل کودک کش زده و مقام شهدای مظلوم و بی دفاع غزه را نیز گرامی داشتند قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 710148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.