افتتاح هم‌زمان ۱۶ مدرسه خیرساز در منطقه محروم پشتکوه فریدونشهر

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ۱۶ مدرسه خیرساز به‌صورت هم‌زمان در منطقه محروم پشتکوه فریدونشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حمیدرضا خان‌محمدی در جلسه خیران مدرسه‌ساز استان در راستای افتتاح ۱۶ مدرسه خیرساز در منطقه محروم پشتکوه فریدونشهر، پنجشنبه شانزدهم آذرماه که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از خیران مدرسه‌ساز اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: اگر به طور خاص بخواهیم هوشمندترین خیران را مثال بزنیم؛ به سراغ خیران مدرسه‌ساز می‌رویم، ریاست جمهوری نیز تأکید دارند رسیدگی به امور خیران مدرسه‌ساز در اولویت امور قرار گیرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مولدسازی به معنای تبدیل شدن املاک و دارایی‌ها به احسن است، افزود: در استان اصفهان بسته رونقی با عنوان پروژه‌های مولدسازی آموزش و پرورش و ساخت و نوسازی مدارس، تدوین و مصوب شود.

وی تصریح کرد: مولدسازی اموال آموزش و پرورش در استان سرعت یابد و از فرصت‌های استثنایی که قانون آن را در نظر گرفته استفاده شود، در این راستا مجوزهای لازم در سطح ملی را شخصاً کسب خواهم کرد تا با بهره‌مندی از فرصت مولدسازی به یاری خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان بشتابیم و معتقد هستیم باید توجه ویژه‌ای به اعتبارات استان فرهنگی و نخبه‌پرور اصفهان در سطح ملی شود.

بالفعل شدن استعدادها در مناطق محروم با ساخت و ساز مدرسه

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: معتقد هستیم باید در ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی، قدردان خیران باشیم و بابت نگاه ویژه و ارزشمندی که به امر ساخت مدرسه دارند به آنها تبریک گوییم، براساس روایات، حوزه تعلیم و تربیت از بهترین حوزه‌هایی است که خیران می‌توانند به آن ورود کنند تا جوهره متفاوتی که انسان‌سازی می‌کند در مسیر کمال حرکت کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خیران مدرسه‌ساز استان ادامه داد: مدارس بعنوان پایگاه‌های تغییر و تحول انسان‌ها بسیار ارزشمند و مقدس هستند، به رغم تمام نارسایی‌هایی که در حوزه آموزشی وجود دارد پشتیبانی مجموعه خیران سبب بالفعل شدن استعدادها در مناطق مختلف می‌شود.

افتتاح مدارس نوین و مجهز در محروم‌ترین روستاهای فریدونشهر

محمدجواد صفا، فرماندار شهرستان فریدونشهر نیز در این نشست، گفت: امروز، روزی تاریخی برای شهرستان فریدونشهر است از این سبب که شاهد جلوه‌هایی از امت و دولت اسلامی هستیم، دو مدرسه که امروز در منطقه محروم پشتکوه فریدونشهر افتتاح می‌شود در کمتر از سه ماه ساخته و تکمیل شده است.

وی بیان کرد: هدف عدالت آموزشی در شهرستان است، به لطف خداوند و با تلاش خیران امروز در دو روستا که آخرین روستاهای پشتکوه دوم فریدونشهر هستند مدارسی نوین و مجهز افتتاح می‌شود که از این بابت شکرگزار خداوند و قدردان خیران هستیم.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: ۱۶ مدرسه خیرساز به‌صورت هم‌زمان در منطقه محروم پشتکوه فریدونشهر افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها به همت خیران نیک‌اندیش و با همراهی ویژه مجمع خیران مدرسه‌ساز استان و با مشارکت دولت سیزدهم به ثمر رسیده و آماده بهره‌برداری است و این ۱۶ پروژه در مجموع بیش از ۲۷۰۰ متر زیربنا دارند و برای احداث آن‌ها بالغ بر ۳۴۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی و به همین میزان نیز از کمک‌های خیران تخصیص داده شده است.

کد خبر 710143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.