صیانت از آرای مردم؛ رعایت امانتداری و اصل بی طرفی وظیفه هیأت بازرسی است

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری هرمزگان گفت: صیانت از آرای مردم، رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخابات و آشنایی با دستورالعمل‌های جدید انتخابات از وظایف هیأت بازرسی انتخابات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، حجت الاسلام محمد اعتمادی، مدیر کل بازرسی در اولین جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان که با حضور دبیر و اعضای هیئت بازرسی استان و به صورت وبیناری با رؤسای هیأت‌های بازرسی شهرستان‌ها در آذرماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: صیانت از آرای مردم، رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخابات و آشنایی با دستورالعمل‌های جدید انتخابات از وظایف هیأت بازرسی انتخابات استان است.

وی حضور به موقع و متعهدانه در شعب اخذ رأی، اشرافیت کامل با قوانین برگزاری انتخابات و داشتن سعه صدر و بردباری را از دیگر وظایف اعضای هیأت بازرسی بر شمرد.

اعتمادی اضافه کرد: جهت تشکیل هیأت‌های بازرسی در سطح شهرستان‌ها از افراد با تجربه در زمینه برگزاری انتخابات، متعهد، مؤمن و عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی، استفاده شود.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان تصریح کرد: اعتقاد به اسلام، التزام عملی به احکام اسلام و قانون اساسی، حداقل سواد خواندن و نوشتن و عدم سابقه محکومیت به جرایم انتخاباتی از شرایط اعضای هیأت اجرایی، نظارت و هیأت‌های بازرسی وزارت کشور، شورای نگهبان، ناظران شورای نگهبان اعضای شعب و نمایندگان فرماندار و بخشداران است.

در ادامه این جلسه نیز هر یک از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم، مشارکتی، رقابتی و با امنیت در استان پرداختند.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان یازدهم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 710138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.