قاچاقچیان هزاران لیتر سوخت را به دریا ریختند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف دو فروند شناور حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم و دستگیری ۱۴ قاچاقچی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران دریابانی پس از شناسایی ۲ فروند شناور لنج حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

وی با اعلام دستگیری ۱۴ نفر در این رابطه، افزود: قاچاقچیان قصد داشتند با ایجاد تغییر در ساختار این شناورها و تعبیه مخزن اضافه در عرشه، محموله‌های سوخت را به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری مأموران، شناورهای مورد نظر، شناسایی و توقیف شدند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه قاچاقچیان به محض مشاهده مأموران برای پاک کردن صحنه جرم و گریز از پیگرد قانونی مبادرت به تخلیه بخشی از سوخت‌های قاچاق در دریا نموده‌اند، تصریح کرد: با توجه به آسیب به محیط زیست در نتیجه اقدام آنها، پرونده زیست محیطی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

قهرمانی ادامه داد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و بر این اساس، برخورد و مقابله دستگاه قضائی با قاچاقچیان سوخت به صورت قاطع و بی امان ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت و ایجاد تمرکز در اقدامات دستگاه‌های متولی، شاهد کارآمد سازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفان هستیم که این موضوع، سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف را در پی داشته است.

کد خبر 710112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.