کاشت درختان مثمر و قرآنی در قم دنبال می‌شود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه توسعه درختان قرآنی و مثمر جزو اهداف اصلی سازمان است، گفت: در بیشتر فضاهای مناسب در سطح شهر نسبت به کاشت درختان مثمر و قرآنی اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، پیام جوادیان امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در پویش ملی صبح زیتون اظهار کرد: همایش ملی کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت مقدس زیتون به یاد ۱۰۰ هزار شهید مظلوم فلسطین آغاز شد.

وی افزود: در این طرح ۱۰ درصد از ظرفیت کاشت درخت زیتون به استان قم تعلق گرفته است که کاشت آن با حضور مدیران استانی، کشوری و لشکری آغاز شده و ۱۰ هزار اصله درخت زیتون مرغوب در ۱۵۰ هزار متر مربع از اراضی متعلق به شهرداری قم واقع در بلوار آیت‌الله بروجردی به مدت دو هفته کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه توسعه درختان قرآنی و مثمر جزو اهداف اصلی سازمان است، خاطرنشان کرد: در بیشتر فضاهای مناسب، نسبت به کاشت درختان مثمر و قرآنی اقدام می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: در طرح ملی کاشت هشت میلیارد اصله درخت که طی چهار سال انجام می‌پذیرد، سهم استان قم یک میلیون اصله است که در این راستا عرصه‌های مستعد برای کاشت نهال طی سال جاری و ایام پایانی سال زیر پوشش درخت برده می‌شود.

کد خبر 710093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.