غرس ۱۰ هزار اصله درخت زیتون به یاد مردم غزه در قم

شهردار قم گفت: کاشت ۱۰ هزار اصله درخت زیتون به یاد مردم مظلوم غزه در مساحت ۱۵۰ هزار هکتار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم امروز – پنج شنبه شانزدهم آذر- در مراسم پویش صبح زیتون اظهار کرد: قرار است در این پویش ملی به صورت نمادین ۱۰۰ هزار اصله درخت زیتون به یاد شهدای فلسطین و غزه در سراسر کشور غرس شود.

وی افزود: سهم قم در این پویش ۱۰ هزار اصله درخت زیتون است که در مساحت ۱۵۰ هزار هکتار غرس آن آغاز شد و در واقع ۱۰ درصد از این تعداد متعلق به استان قم است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: انتخاب درخت زیتون به دلیل سبزی همیشگی و مقاومت آن است و همچنین آفت پذیری بسیار کمی دارد و از آنجایی که اتفاقی که امروز در غزه رخ داده چیزی جز نمایش گذاشتن استقامت، پایداری و امید نیست، همه اینها در درخت زیتون به نمایش گذاشته می‌شود.

سقاییان‌نژاد اضافه کرد: ما در کشور روزی با عنوان درخت زیتون داریم زیرا بخشی از پایداری جمهوری اسلامی نیز مانند مقاومت این درخت است و امیدواریم با این پایداری‌ها بتوان ذره‌ای در راه مقابله با اقدامات وحشیانه صهیونیست که علیه فلسطینی‌ها در حال انجام است، قدم برداشت.

وی تاکید کرد: طی روزهای اخیر میدانی تحت عنوان فلسطین در قم نامگذاری شد و محله‌ای را نیز با این عنوان نامگذاری خواهیم کرد تا نسل جوان این نمادها را به خاطر داشته باشند.

شهردار قم گفت: مردم فلسطین ابتدا با زیتون به عنوان نماد صلح به سراغ اسرائیلیان رفتند اما امروز دریافتند که تنها باید با تفنگ به جنگ با اسرائیل رفت.

سقاییان‌نژاد افزود: در مساله غزه ماهیت استکبار کاملاً روشن شد یعنی بحث‌هایی که در زمینه حقوق بشر، صلح، حقوق کودک و غیره مطرح می‌کنند همگی بر باد رفته است.

کد خبر 710087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.