تشکیل کارگروه برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کمیسیون با ایجاد کارگروه، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و پیاده‌روها را آغاز کرده‌ است تا پروژه‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده، اجرا و رفاه و آسایش‌ هرچه بیشتر برای شهروندان فراهم شود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشکیل کارگروه برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: وظیفه این کارگروه این است که قبل از تصویب ردیف بودجه، برای ایجاد و تعمیر پیاده‌رو از محل مورد نظر بازدید و در راستای مرمت یا تجدید بنای آن محل حکم صادر کند.

وی افزود: پس از اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌، نظارت مستقیمی بر بهره‌وری آن صورت می‌گیرد که این نظارت بسته به اینکه پروژه مربوط به کدام معاونت است، تغییر می‌کند؛ یعنی اگر پروژه در حوزه خدمات شهری باشد، معاونت خدمات شهری وظیفه حفظ و نگهداری پروژه را بر عهده دارد یا اگر پروژه‌های عمرانی باشد، معاونت عمران موظف به نظارت بر آن است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نارضایتی برخی شهروندان از مستحکم نبودن کف‌پوش بعضی پیاده‌روها تصریح کرد: عوامل مختلفی از جمله، زیرسازی پیاده‌رو، کمبود ضخامت بتن، بی‌کیفیتی سنگ‌فرش استفاده شده، ضعف پیمانکار و سیستم‌های نظارتی در این خصوص تأثیرگذار است که مسئولیت آن بر عهده معاونت عمران است.

میرباقری ادامه داد: معاونت عمران ضمانت‌نامه‌ای به شهرداری می‌دهد که بر اساس آن اگر پروژه در بهره‌برداری و آزمایش موفق نباشد، معاونت عمران با هزینه خود آن را مرمت می‌کند یا شهرداری در پروژه‌های دیگر معاونت عمران را مشمول هزینه می‌کند.

وی در خصوص پیگیری شکایات مردمی با بیان اینکه اعضای کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر اصفهان روزهای زوج در شورای اسلامی شهر حضور دارند و در خدمت مردم هستند، گفت: این کمیسیون با پیمانکارانی که ضعف عملکرد دارند، برخورد می‌کند و در تلاش است آسایش را برای شهروندان فراهم کند، از شهروندان نیز انتظار می‌رود در این مسیر کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان را با پیگیری‌های تخصصی خود همراهی کنند.

کد خبر 710034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.