اجرای یکصد عنوان ویژه برنامه هفته داوطلب در فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: به مناسبت هفته داوطلب یکصد عنوان برنامه در جمعیت هلال احمر در استان فارس اجرا می‌شود و ۱۶ کاروان سلامت به روستاهای استان با حضور ۱۲۰ پزشک و پرستار در تخصص‌های مختلف اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، حسین درویشی امروز _ چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت هفته داوطلب برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهم آذر روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است اما هفته بزرگداشت داوطلب ۱۱ آذر آغاز و در ۱۷ آذر به پایان می‌رسد.

وی افزود: در هفته داوطلب ۱۶ کاروان سلامت در سطح استان به روستاهای مختلف اعزام می‌شوند و با حضور ۱۲۰ پزشک، پرستار و کادر درمان، طرح کاروان سلامت با محوریت‌های ویزیت و داروی رایگان، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و اجرای طرح‌های حمایت روانی در مناطق محروم استان انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس خاطر نشان کرد: استان فارس رتبه نخست در جذب داوطلب را دارد و در راستای آموزش همگانی، طرح دادرس در مدارس استان فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد که به میزبانی شیراز اختتامیه رویداد کشوری مرداد ماه سال جاری اجرا شد.

درویشی در ادامه به برگزاری پویش اختصاصی استان فارس جهت کمک به مردم مقتدر و مظلوم فلسطین اشاره و تصریح کرد: این جمعیت با همکاری استانداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش، شورای عالی خیریه فارس و شهرداری شیراز اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی مردم نوع دوست استان جهت خرید ۱۲۰ هزار جفت کفش کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت‌های شاخص این جمعیت طی دو سال گذشته پرداخت و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان فارس طی دو سال گذشته موفق شد به ۵۹ هزار و ۲۰۱ نفر حادثه دیده با همت و تلاش ۲۱ هزار و ۲۹ نفر از امدادگران مستقر در پایگاه‌های شهری، بین شهری و کوهستانی امداد رسانی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در خصوص فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته طی این مدت، اضافه کرد: ۴ هزار و ۵۶۰ متر مربع فعالیت عمرانی در حوزه ساخت مراکز امدادی و عملیاتی با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مشابه دوره قبل، یکی دیگر از خدمات برجسته هلال‌احمر فارس از آذر ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.

درویشی با اشاره به فعالیت ۳۸۰ خانه هلال در سطح استان، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۵۷۵ مورد حادثه رخ داده است که توسط ۷۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات رسیدگی شد و از این تعداد ۹۵۰ مورد از حوادث جاده‌ای بوده است که منجر به انتقال ۵۹۴ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در پایان با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست کشوری مراکز پاسخگویی و امداد رسانی به کلیه حوادث را کسب کرده است، تصریح کرد: ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش‌های مختلف امداد و نجات، جوانان و امور داوطلبان مشغول به فعالیت هستند که ۱۷۵ هزار داوطلب تنها طی دو سال گذشته به این جمعیت پیوستند.

کد خبر 710026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.