یاریگران اجتماعی شهر؛ برنامه‌ای برای افزایش بهره‌وری اجتماعی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان

برنامه یاریگران اجتماعی شهر در جهت افزایش بهره‌وری اجتماعی در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ و مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان عصر امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در برنامه یاریگران اجتماعی شهر و در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ اصفهان اظهار کرد: امروز یاریگران اجتماعی دورهم جمع شدند تا مسائل و معضلات منطقه خود را با یک‌دیگر حل کنند؛ این جلسه برای شهرداری نیست و ما نیز مثل شما تنها در آن حضور پیدا کردیم و تلاش داریم که در کنار مردم انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: مناطق دیگر نیز تا ماه آینده کمیته فرهنگی اجتماعی شکل دهند تا اهالی محلات به‌صورت خودجوش، منطقه و شهر خود را متناسب با بوم منطقه خود آباد کنند.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این نشست بیشتر به این جهت برگزار شد که ببینیم مشکلات در محلات مختلف چه هستند، مسائل و معضلات ترسیم شوند و ببینیم که برای حل آن‌ها باید چه کاری انجام داد، درواقع به صورت مصداقی چ هدفمند دور هم جمع شویم.

حیدری ادامه داد: همانطور که به سمت توسعه پیش می‌رویم، مسائل اجتماعی نیز روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شوند؛ تکنولوژی نیز می‌تواند مشکل‌آفرین باشد و به همین جهت لازم است که شناخت ما از مسائل روز، توسعه و تکنولوژی عمیق‌تر شود.

وی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند جامعه خود را یاری کنند، باید دست به دست هم دهند، تصریح کرد: البته قرار نیست در کار هم دخالت کنیم و تنها بهم کمک می‌کنیم؛ شهرداری هم مانند یک پدر، در کنار مردم خواهد بود.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: لازم است در مناطق مختلف شهرداری اصفهان همانند منطقه ۱۲، این جلسات برگزار شود و برنامه‌های شهرداری را در جهت مطلوب پیش ببریم.

حیدری با اشاره به حضور افراد فعال در پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، مساجد و… در این جلسه، اضافه کرد: شبکه‌های مختلف از مردم در سطح مناطق هستند که فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در جهت حل مسائل اجتماعی برعهده دارند که بهتر است با یکدیگر شبکه شوند.

وی تأکید کرد: قرار نیست شهرداری و دولت در کار مردم دخالت کند و بازیگران اصلی مردم هستند تا اگر آسیبی در منطقه وجود دارد، به دست خودشان برطرف شود؛ امید است از این طریق بتوانیم آینده بهتری را برای شهر رقم بزنیم.

به گزارش ایمنا، در این برنامه که شامل سرفصل‌هایی از جمله جمعیت‌شناسی اجتماعی مناطق و محلات، کارگاه‌های آموزشی مسئله‌محور اجتماعی بر اساس مسائل منطقه و محله، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دانش‌افزایی اجتماعی کنشگران و فعالان فرهنگی و اجتماعی بود، از نخستین نسخه اطلس اجتماعی شهر اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 710020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.