معلم تضمین کننده آینده‌ی کشور است

استاندار خوزستان گفت: معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان هستند، سخنان آنها در ذهن کودکان و نوجوانان حک می‌شود و نقشی تعیین کننده در آینده نسل جدید دارند، به عبارت دیگر پیشرفت و آینده علمی کشور را معلمان تضمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی اکبر حسینی محراب، بعد از ظهر امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در این گردهمایی دانشجو معلمان استان خوزستان، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان معلمان آینده کشور هستند، معلمی شغل انبیاست و کسانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند باید بر آسیب‌هایی که در این راه بروز می‌کند غلبه نمایند.

وی افزود: اگر سختی‌هایی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه نبوت متحمل شدند را مدنظر قرار دهیم ادامه مسیر معلمی آسان می‌شود، در واقع معلمی یک امر معنوی و فرهنگی است و سنجش نتایج مادی از یک امری که ماهیت معنوی دارد صحیح نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد: معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان هستند، سخنان آنها در ذهن کودکان و نوجوانان حک می‌شود و نقشی تعیین کننده در آینده نسل جدید دارند، به عبارت دیگر پیشرفت و آینده علمی کشور را معلمان تضمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های کار معلمی توقف و رکود در سطح علمی و عدم طی مدارج علمی است، توضیح داد: معلمی در حقیقت کاری عارفانه، عاشقانه و معنوی است، هر چقدر ما از معنویت دور شویم به همان نسبت از اصلاح خود دور می‌شویم.

کد خبر 710019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.