معرفی برج ساعت لندن

برج بیگ‌بن لندن به عنوان برج الیزابت نیز شناخته می‌شود. برج ساعت نمادین مجلس یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی لندن است. خانه‌های پارلمان و برج الیزابت را معمولا با نام بیگ‌بن می‌شناسند. از نظر فنی این نام به ناقوس عظیم درون برج ساعت مربوط می‌شود.

این ناقوس ۱۳ تن وزن دارد. برج ساعت در هنگام شب با روشن‌شدن هر چهار صفحه ساعتش بسیار دیدنی به‌نظر می‌رسد. بلیط هواپیما تهران لندن خود را تهیه کنید و برای دیدن این برج تماشایی آماده شوید.

بیگ‌بن چه زمانی ساخته شد

کاخ وست مینستر در سال ۱۸۳۴ در اثر آتش‌سوزی ویران شد. سال ۱۸۴۴ تصمیم گرفته شد که ساختمان‌های جدید مجلس شامل یک برج و یک ساعت باشد. اولین تلاش برای ناقوس عظیم آن شکست خورد، فلز آن آب شد، اما در سال ۱۸۵۸ بازسازی شد. بیگ‌بن اولین بار در ۳۱ می ۱۸۵۹ در سراسر وست مینستر زنگ زد. اندکی بعد در سپتامبر ۱۸۵۹ بیگ‌بن شکست این‌بار با تغیراتی در پایه و چرخاندن ناقوس آن را مجدداً قابل بهره‌برداری کردند و این زنگ که امروزه می‌شنویم، صدای همان ناقوس است.

بیگ‌بن کجاست

برج الیزابت با بیش‌از ۹۶ متر ارتفاع دارای ۳۳۴ پله برای بالارفتن از ناقوس و ۳۹۹ پله تا نور آیرتون در بالای برج است. بیگ‌بن در برج الیزابت در انتهای شمالی ساختمان وست مینستر، مرکز لندن، در کنار رودخانه تیمز قرار دارد. چندین مسیر اتوبوس هست که از کنار برج می‌گذرند و ایستگاه متروی وست مینستر نیز دقیقاً نزدیک برج است. همچنین تعدادی اتوبوس آبی نیز، روی رودخانه مشغول فعالیت هستند.

چرا بیگ‌بن نام گرفت

منشا نام بیگ‌بن مشخص نیست، اگرچه دو نظر متفاوت وجود دارد. اولین نظر این است که این برج، به نام اولین سفارش‌دهنده این اثر، سر بنجامین هال، مردی که به نام بیگ‌بن شناخته می‌شد نام‌گذاری شده است. نظریه دوم این است که نام آن از قهرمان بوکس سنگین‌وزن در آن زمان، یعنی بنجامین کانت الهام گرفته شده که نام مستعارش بیگ‌بن بوده و در جامعه به هر چیزی که سنگین‌تر از آن‌چه باید می‌بوده، اطلاق می‌شده است.

داخل بیگ‌بن و نحوه بازدید

بیگ‌بن یکی از برترین جاذبه‌های لندن است. می‌توانید با رزرو تور ۹۰ دقیقه‌ای که بازدیدکنندگان را ۳۳۴ پله بالا می‌برد از این برج دیدن کنید تا اتاق مکانیزم ساعت، پشت چهار صفحه ساعت و ناقوس، جایی که زنگ معروف در آن قرار دارد را ببینید. همچنین می‌توانید از ساختمان‌های پارلمان در کنار برج الیزابت بازدید کنید.

معرفی برج ساعت لندن

کار نوسازی بیگ‌بن و برج الیزابت

پروژه مرمت پنج ساله برج الیزابت و بیگ‌بن در آگوست ۲۰۲۲ به پایان رسید. بخش گسترده این کار بازگرداندن صفحه ساعت به سبک اولیه ویکتوریایی و صفحه‌های نمادین به رنگ آبی پیروس اصلی کم مصرف در پشت صفحه ساعت و جایگزین کردن LED 700 آن بود. کارهای دیگر شامل نصب قطعه سنگ بنایی معیوب بود.

آتش‌سوزی کاخ وست مینستر

اقامتگاه سلطنتی پادشاه دانمارک در انگلستان که از آن به عنوان یک ساختار بی‌نظیر یاد می‌کردند و در قرن یازدهم ساخته شده بود، در سال ۱۵۱۲ به شدت دچار سوختگی شد. پس‌از این آتش‌سوزی این، ساختمان دیگر به عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار نگرفت. در سال ۱۵۵۰ کلیسای سنت استفان برای جلسات مجلس عوام که قبلاً در بخش خانه کلیسای وست مینستر برگزار می‌شد در نظر گرفته شد. لردها از آپارتمان دیگری از کاخ استفاده کردند. آتش‌سوزی تمام کاخ را به جز تالار تاریخی وست مینستر، برج جواهر، صومعه‌ها و سرداب کلیسای سنت استفان نابود کرد.

ساخت و ساز مجدد و جنگ جهانی

ساختمان‌های جدید را سر چارلز بری به سبک اجرای گوتیک طراحی کرد. ساخت و ساز در سال ۱۸۳۷ آغاز شد و در ۱۸۶۰ به پایان رسید. تالار مجلس عوام در حملات هوایی متعدد جنگ جهانی دوم سوخت، اما مجدداً بازسازی و مورد استفاده قرار گرفت. مدتی بعد، بیگ‌بن به همراه کلیسای وست مینستر و کلیسای مارگارت همچنین مجلس نمایندگان در فهرست یونسکو قرار گرفتند.

شهر وست مینستر

در ساحل شمالی رودخانه تیمز در قلب وست‌اند لندن قرار دارد. از غرب با کنزینگتون و چلسی، از شرق با شهر لندن احاطه شده است. شهر وست مینستر به عنوان یک بخش از ادغام بخش‌های وست مینستر، پدینگتون و سنت مریلون در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد. این شهر محل برخی از بهترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی در انگلستان است. شاید شما نیز بخواهید به این منطقه سفر کنید در این‌صورت از همین حالا بلیط تهران لندن خود را تهیه کنید.

دیدنی‌ها در وست مینستر

کلیسای سنت مینستر و کلیسای جامع وست که این کلیسا کاتولیک رومی است. از دیگر اماکن دیدنی در این شهر می‌توان به کاخ باکینگهام، مجلس پارلمان، ادارات اصلی دولتی، کاخ سنت جیمز اشاره کرد. مهم‌ترین مناطق خرید کشور، بیشتر هتل‌های لوکس منطقه لندن، برخی از موزه‌های هنری مشهورتر آن، همچنین گالری ملی که دارای مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های استادان قدیمی استتیت بریتانیا است، در این منطقه قرار دارد. مجموعه والاس در خانه هرتفورد، میدان منچستر نگه‌داری می‌شود وگالری پرتره ملی، در شمال میدان ترافالگار واقع شده است.

وست مینستر منطقه اقوام مختلف است

شاید بخواهید به لندن بروید و در وست مینستر تلاقی فرهنگ‌های ملل و اقوام مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. وست مینستر از گذشته بیشتر مهاجران به لندن را در بر گرفته است. گروه‌هایی از هوگنوت‌های فرانسوی که از آزار و اذیت‌های سلیقه‌ای قرن هفدهم به سطوح آمده بودند، فرار کرده و خود را در منطقه سوهو مستقر کردند. پس‌از آنان ایتالیایی‌ها در اواخر قرن نوزدهم، قبرسی‌ها در اوایل تا اواسط قرن بیستم به این منطقه آمدند. چینی‌ها در نیمه دوم قرن بیستم، مردمانی از جنوب آسیا، تایلندی‌ها و عرب‌ها نیز در نیمه دوم قرن بیستم به این شهر مهاجرت کردند. جوامع عرب در شمال باغ کنزینگتون و هایدپارک، به ویژه در امتداد جاده کوئینز بری و ادگوار متمرکز شده‌اند. بعدها آفریقایی‌های کارائیب نیز به این بخش رو آوردند. اقلیت‌های قومی بیش‌از یک پنجم کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.

معرفی برج ساعت لندن

با فلای تودی به دیدار برج لندن بروید

فلای تودی قصد دارد تا با فراهم‌کردن تمامی جزییات مهم و ضروری برای سفر شما شرایطی ایجاد کند تا به دور از هر دغدغه در مورد بلیط، رزرو هتل و خدمات مطابق سلیقه و نیازتان، همین‌طور بدون درگیرشدن به بررسی قیمت و زمان مناسب برای تهیه بلیط و سایر عوامل همراه شما باشد تا با آسودگی خیال و با بهترین شرایط و مناسب‌ترین هزینه‌ها در لندن گشت و گذار کنید و به تماشای این برج دیدنی بروید.

کد خبر 710011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.