فعالان حوزه ورزش استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و سازمان تامین اجتماعی استان خبرداد و گفت: تمامی فعالین حوزه ورزش و خانواده هایشان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدعلی پهناور عصر امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و سازمان تأمین اجتماعی استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه بیمه ویژه فعالان ورزشی انجام شده و فعالین ورزشی استان اردبیل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت‌.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است حمایت از فعالان حوزه ورزش است که بتواند با حمایت‌ها و خدماتی که به این قشر ارائه می‌دهد از آنان حمایت کند که نبود حمایت اجتماعی و بیمه‌ای از اصلی ترین دغدغه‌های فعالین این حوزه بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: خوشبختانه با همکاری و حمایت سازمان تأمین اجتماعی توانستیم برای خدمت رسانی به جامعه ورزش و تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای با انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و سازمان تأمین اجتماعی فعالان حوزه‌های ورزشی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه فعالین ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم‌های ورزشی، باشگاه‌داران، امور خدمات، حمل‌ونقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه‌های ورزشی ارتباط شغلی دارند و در عین حال فاقد پوشش بیمه‌ای نزد سایر صندوق‌های بازنشستگی باشند و تنها بیمه ورزشی داشته باشند می‌توانند از این طرح ارزشمند استفاده کنند.

پهناور اضافه کرد: برای سهولت و راحتی این امر تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته این که استقرار همکاران در محل هیأت انجمن‌های ورزشی واقع در ورودی ۶ ورزشگاه رضازاده جهت عدم مراجعه به شعب و کسب اطلاعات یکی از این تمهیدات است.

افشین شیرزاده مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل نیز در خصوص انعقاد این تفاهم نامه گفت: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس فلسفه وجودی، بر خود افتخار می‌داند که از ورزشکارانی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی به اهتزاز درمی‌آورند، حمایت کرده و در این راستا با طرح جامع بیمه ورزشکاران سعی شده است، علاوه بر برطرف کردن مشکلات اداری و تسهیل در روند بیمه و تنها با مراجعه به سایت خدمات غیرحضوری یا شعب تأمین اجتماعی و به صورت خوداظهاری و با پرداخت یک نرخ انتخابی از حمایت‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده ورزشکاران و فعالان این حوزه با داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در قالب این طرح تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گیرند. همچنین افراد با سن بیش از ۵۰ سال نیز در صورت این‌که معادل مازاد سال‌های بیش از ۵۰ سال، سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تأمین‌اجتماعی داشته باشند، می‌توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

شیرزاده تصریح کرد: افراد بیمه‌پرداز در این طرح همچنین با پرداخت سرانه درمان برای خود افراد تحت تکفل، می‌توانند از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر 709996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.